دو شنبه 11 تير 1403

کشف فسیل اسب‌های دریایی 13 میلیون ساله در اسلوونی

  تاريخ:پانزدهم ارديبهشت 1388 ساعت 11:53   |     کد : 20557   |     مشاهده: 1027
به گزارش صنعت نیوز، مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین فسیل‌های اسب‌های دریایی توسط دیرینه‌شناسان در اسلوونی کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین فسیل‌های اسب‌های دریایی توسط دیرینه‌شناسان در اسلوونی کشف شد.

این فسیل‌ها که قدمتی 13 میلیون ساله دارند متعلق به گونه‌های منقرض شده اسب‌های دریایی بوده و نحوه پراکندگی این موجودات کوچک دریایی را به نقاط مختلف جهان نشان می‌دهند.

به گفته دیرینه شناسان اسب‌های دریایی اولیه در گذرگاه آبی کم عمق میان اروپا و آفریقا که دریای آتلانتیک را به اقیانوس هند تا 15 میلیون سال گذشته مرتبط می‌ساخت، زندگی می کردند. این گذرگاه باعث می‌شد تا این آبزیان به آهستگی به سمت دیگر مناطق جهان گسترش یابند. دیرینه‌شناسان معتقدند این آبزیان کوچک در بستر دریاها و در میان علف‌های دریایی زندگی کرده و خطوط مشکی بدن آنها باعث مخفی شدن این حیوانات در میان گیاهان و جلوگیری از شکار شدن اسب‌های دریایی توسط ماهی‌ها می‌شده است.

دیرینه‌شناسان با بررسی علف‌های دریایی دریافتند، ماهی‌ها در کوچ‌های دسته جمعی خود تکه‌هایی از این گونه علاف‌ها را نیز با خود به حرکت در می‌آوردند و این جابه‌جایی باعث پراکنده شدن جمعیت قابل ملاحظه‌ای از اسب‌های دریایی به نقاط مختلف جهان شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/20557
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است