دو شنبه 11 تير 1403

مراحل ثبت عمارت بني عامري ورامين در حال انجام است

  تاريخ:چهاردهم ارديبهشت 1388 ساعت 12:13   |     کد : 20480   |     مشاهده: 1033
به گزارش صنعت نیوز، عمارت بني عامري واقع در روستاي حاجي آباد عرب ورامين، برخلاف اظهارات مالک آن، از طريق سند به سازمان ميراث فرهنگي استان تهران واگذار نشده و فقط مشروط به داشتن شرايطي به اين سازمان واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، عمارت بني عامري واقع در روستاي حاجي آباد عرب ورامين، برخلاف اظهارات مالک آن، از طريق سند به سازمان ميراث فرهنگي استان تهران واگذار نشده و فقط مشروط به داشتن شرايطي به اين سازمان واگذار شده است.

رئيس دفتر ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان ورامين ضمن بيان اين مطلب افزود: عمارت بني عامري واقع در روستاي حاجي آباد عرب شهرستان ورامين مشروط به شرايطي به سازمان ميراث فرهنگي استان تهران اهداء شده است.

مجيد ژاله نيا در ادامه خاطرنشان کرد:به منظور انجام عمليات مرمت و بهسازي اساسي به مالک ، واگذاري اين خانه را به صندوق احياء و بهره برداري از بناها و اماکن تاريخي پيشنهاد کرده ايم.

به گفته اين مقام مسئول در دفتر ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان ورامين :براين اساس مالک خانه بايد متقاضي واگذاري خانه خود به صندوق احياء و بهره برداري از بناها و اماکن تاريخي باشد تا پس از آن عمليات مرمت اساسي اين عمارت تاريخي صورت پذيرد.

ژاله نيا با اشاره به اين که خانه بني عامري در فهرست بناهاي تاريخي اولويت دار مرمتي شهرستان ورامين در سال جاري قرار دارد اظهار داشت: هم اکنون مراحل تهيه پرونده ثبت اين اثر تاريخي در فهرست آثار ملي در حال انجام است.

رئيس دفتر ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان ورامين اضافه کرد: اين عمارت که با بررسي هاي بيشتراحتمالاً مربوط به دوره زنديه يا قاجاراست در حدود 500 تا 700 مترمساخت داشته و در آن تزئينات گچ بري بکار رفته است.

ژاله نيا با بيان اين که درکنار اين خانه تاريخي يک حسينيه نيز وجود دارد تصريح کرد: وجود آب انبار، شاه نشين ،تعداد زياد اتاق و رواق هاي متعدد از ديگر ويژگي هاي اين بنا به شمار مي رود.

وي در پايان تاکيد کرد: اين خانه که متعلق به خاندان بني عامري است در چند سال اخير خالي از سکنه باقي مانده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/20480
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است