دو شنبه 11 تير 1403

ديدار 170 سرمايه گذار خارجي از سفال و سراميک لالجين

  تاريخ:چهاردهم ارديبهشت 1388 ساعت 11:43   |     کد : 20479   |     مشاهده: 1007
به گزارش صنعت نیوز، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان همدان از بازديد هيأت سرمايه گذار خارجي از مهد سفال و سراميک اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان همدان از بازديد هيأت سرمايه گذار خارجي از مهد سفال و سراميک اين استان خبر داد.

اسدالله بيات با بيان اين مطلب گفت: همزمان با مراسم اختتاميه همايش سرمايه گذاري در همدان 170سرمايه گذار از 32 کشور جهان به اين استان سفر کردند.

وي با اشاره به اينکه همزمان با برپايي اين همايش استان همدان ميزبان نمايشگاهي از برترين دستاوردهاي صنايع‌دستي بود، اظهار داشت: 200 اثر صنايع‌دستي در اين نمايشگاه با اقبال خود از سوي بازديد کنندگان و به ويژه سرمايه گذاران خارجي قرار گرفت.

رييس سازمان ميراث فرهنگي اين استان ادامه داد: با پايان همايش سرمايه گذاري از روز گذشته امکان بازديد سرمايه گذاران خارجي را از اماکن ديدني و فرصت‌هاي سرمايه گذاري استان فراهم کرده‌ايم.

بيات با بيان اينکه در روز نخست اين بازديدها، امکان حضور سرمايه گذاران خارجي را در شهرستان لاله جين فراهم کرديم، گفت: در گام اول با بازديد از کارگاه‌هاي توليد سفال و سراميک لاله جين آن‌ها را بيش از پيش با پتانسيل‌هاي صنايع‌دستي استان آشنا کرديم.

وي تصريح کرد: کارگاه‌هاي سفال و سراميک لاله جين با استقبال بي نظير اين سرمايه گذاران روبرو شد و آن‌ها از وضعيت مناسب سفال و سراميک استان و طرح‌هاي متنوع اين توليدات ابراز رضايت کردند.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همدان در ادامه اظهار داشت: همچنين در ديداري که از فروشگاه‌هاي صنايع‌دستي لاله جين به عمل آمد، سرمايه گذاران با خريد از اين فروشگاه‌ها، سفال و سراميک همدان را به عنوان سوغاتي به کشور خود بردند.

اسدالله بيات افزود: سرمايه گذاران خارجي از کشورهايي چون ترکيه، ايتاليا، تانزانيا، مولداوي، سودان، هلند، الجزاير، مصر و چين به استان همدان سفر کرده‌اند.

وي خاطرنشان کرد: در ادامه بازديد اين هيأت امروز از غار علي صدر به عنوان مهم‌ترين جاذبه گردشگري استان همدان ديدار مي‌کنند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/20479
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است