دو شنبه 11 تير 1403

ساخت هتل، راهکار جديد دبي براي توسعه گردشگري

  تاريخ:چهاردهم ارديبهشت 1388 ساعت 11:16   |     کد : 20463   |     مشاهده: 973
به گزارش صنعت نیوز، دبي درنظر دارد با افزايش ظرفيت هتل‌هاي خود در سال جديد همچنان نام اين منطقه را در نقشه جهاني گردشگري حفظ کند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، دبي درنظر دارد با افزايش ظرفيت هتل‌هاي خود در سال جديد همچنان نام اين منطقه را در نقشه جهاني گردشگري حفظ کند.

سازمان بازاريابي گردشگر و تجاري دبي (IDTCM )اميدوار است با ساخت نزديک به 9 هزار اتاق جديد در اين منطقه راه حلي مطمئن در مواجهه با بحران مالي جهاني پيدا کرده و صنعت گردشگري خود را از معضل کنوني رهايي بخشيد.

اگر چه برخي کارشناسان، چنين اقدامي را در وضعيت نابسامان اقتصادي امري غير کارشناسانه مي‌دانند اما مقامات دبي با استناد بر گزارشات مجمع جهاني اقتصاد، توسعه اقتصادي خود را سريعتر از کشورهاي هم نوع دانسته و اين عمل را به نفع اقتصاد منطقه عنوان کرده‌اند.

بنابر اطلاعات منتشره از هتل‌ها و شرکت‌هاي هتل‌سازي، اين صنعت در سال 2008 بر خلاف بحران اقتصادي نزديک به هشت درصد رشد داشته و آمار ساخت هتل نيز بيش از يازده درصد ترقي داشته است. اين آمار مسئولان اماراتي را به تداوم روند هتل سازي در سال جديد بدون توجه به مسايل اقتصادي روز اميدوار کرده است.

در حالي که صنعت گردشگري و هتلداري نزديک به 20 درصد از درآمد ناخالص داخلي دبي را به خود اختصاص داده ولي برخي صاحبنظران توسعه فضاي هتل‌ها در شرايط موجود را، بر خلاف آمارهاي دولت به نفع اقتصاد اين منطقه نمي‌دانند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/20463
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است