دو شنبه 11 تير 1403

صادرات صنايع‌دستي 74 ميليون دلار ارز وارد كشور كرد

  تاريخ:چهاردهم ارديبهشت 1388 ساعت 11:03   |     کد : 20456   |     مشاهده: 1039
به گزارش صنعت نیوز، معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي كشور از ورود 74 ميليون دلار ارز به واسطه صادرات توليدات صنايع‌دستي در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي كشور از ورود 74 ميليون دلار ارز به واسطه صادرات توليدات صنايع‌دستي در سال گذشته خبر داد.

اطلاعات مربوط به صادرات اقلام و توليدات صنايع‌دستي در سال گذشته توسط گمرك جمهوري اسلامي اسلامي ايران در اختيار اين معاونت قرار گرفته است.

بنابراين گزارش رقم دقيق صادرارت صنايع‌دستي كشور در سال گذشته طبق آمار موجود برابر با 73 ميليون و 952 هزار و452 دلار بوده است.

گمرك جمهوري اسلامي جمهوري اسلامي ايران صادرات توليدات صنايع‌دستي كشور را در 6 گروه كد بندي كرده كه بر اساس اين گروه بندي آمار و اطلاعات مربوط به صادرات اين اقلام قابل محاسبه است.

اين گزارش حاكي از ان است كه گمرك كشور صادرات صنايع‌دستي كشور را در 6 گروه خاتم، قلمكار، زيورآلات، گليم، مبلمان و فرش كد بندي كرده است و اطلاعات موجود نيز مربوط به صادرات اين شش گروه بوده است.

معاونت هنرهاي سنتي وصنايع‌دستي در استخراج اين اطلاعات فرش را به دليل جدا بودن صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي از اين بخش محاسبه نكرده است.

همچنين صادرات مبلمان كشور نيز به اين علت كه همه توليدات مبلمان جزء صنايع‌دستي محسوب نمي‌شود از آمار و ارقام صادرات صنايع‌دستي جدا شد.

اين در حالي است كه ميزان ارز آوري صادرات صنايع‌دستي تا پايان نيمه اول سال گذشته 6 ميليون و 46 هزار و 692 دلار است و 67 ميليون و 905 هزار و 710دلار از اين اقلام نيز در نيمه دوم سال 87 صادر شده است.

بر اساس اين گزارش در سال87 با اقدام مناسب معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي نرخ پايه صادراتي توليدات صنايع‌دستي اصلاح و اين موضوع منجر به افزايش صادرات اين توليدات در نيمه دوم سال گذشته نسبت به شش ماهه نخست شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/20456
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است