دو شنبه 11 تير 1403

طراحي چهار بازارچه صنايع دستي گيلان به اتمام رسيد

  تاريخ:سيزدهم ارديبهشت 1388 ساعت 11:27   |     کد : 20377   |     مشاهده: 999
به گزارش صنعت نیوز، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌‌دستي استان گيلان از اتمام طراحي معماري چهار بازارچه صنايع دستي اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌‌دستي استان گيلان از اتمام طراحي معماري چهار بازارچه صنايع دستي اين استان خبر داد.

محمدعلي يوسفي با بيان اين مطلب گفت: آغاز عمليات طرح مطالعاتي اين بازارچه‌ها در سال 87 آغاز شد.

وي با اشاره به اينکه با پايان طرح مطالعاتي طراحي بازارچه‌ها در کميته معماري آغاز شد، اظهار داشت: اين کميته که متشکل از کارشناسان و مشاوران است با هدف طراحي بازارچه‌ها تشکيل شد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اين استان تصريح کرد: با توجه به دقت بالايي که در طراحي بازارچه‌ها صورت گرفت، بارها طرح‌هاي ارائه شده از سوي اين کميته رد تا طرح نهايي انتخاب شد.

يوسفي ادامه داد: ايجاد هفت بازارچه و يک دهکده صنايع‌دستي در دور اول سفرهاي رياست جمهوري و هيأت دولت به استان گيلان تصويب شد.

وي هدف از ايجاد بازارچه هاي صنايع دستي در گيلان را تامين فضاي مورد نياز براي فروش صنايع دستي، حذف واسطه ها، ارتباط بين خريدار و توليد کننده، گسترش و معرفي صنايع دستي، توانمندسازي توليدکنندگان، بازاريابي و همچنين جذب گردشگر دانست.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي گيلان در ادامه اظهار داشت: بازارچه‌هاي صنايع‌دستي که طراحي معماري آن‌ها به اتمام رسيده است در شهرستان‌هاي انزلي، طالش، لاهيجان و صومعه سرا واقع شده است.

محمد علي يوسفي خاطرنشان کرد: ساير بازارچه‌هاي صنايع‌دستي استان در شهرهاي فومن، آستارا و رشت در نظر گرفته شده که در حال حاضر انجام مراحل طرح مطالعاتي خود را پشت سر مي‌گذارند.

وي افزود: زمين مورد نياز براي آغاز ساخت بازارچه‌هاي صنايع‌دستي در شهرهاي طالش، انزلي، لاهيجان و صومعه سرا از طرف شهرداري‌هاي آن‌ها تأمين شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/20377
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است