شنبه 9 تير 1403

آغاز مرمت و کاشي کاري مسجد وکيل شيراز

  تاريخ:پنجم ارديبهشت 1388 ساعت 14:19   |     کد : 19806   |     مشاهده: 915
به گزارش صنعت نیوز، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس گفت: مرمت و کاشي کاري اين مسجد با 500 ريال اعتبار از پانزدهم فروردين ماه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس گفت: مرمت و کاشي کاري اين مسجد با 500 ريال اعتبار از پانزدهم فروردين ماه آغاز شده است.

اميري افزود : در اين مسجد از دو نوع کاشي هفت رنگ و گره استفاده شده که به علت رطوبت برخي از آنها تخريب شده است.

وي گفت: در اين مرحله بعد از شماره گذاري و طرح برداري قطعات از بين رفته کاشي ها طراحي مي شود و پس از استحکام بخشي در جاي خود قرار مي گيرند.

اميري از به کارگيري استادکارهاي قديمي اين رشته در مرمت مسجد وکيل با توجه به اهميت معنوي و تاريخي اين مسجد خبر داد و افزود: پيش بيني مي شود مرمت کاشي هاي اين مسجد تا پايان تيرماه و سنگ فرش 3500 متر مربع حياط مسجد وکيل هم تا پايان امسال به پايان برسد.

احمد شيشه گران استاد کار مرمت اين بنا نيز با بيان اينکه اجدادش نيز به اين حرفه آشنايي کامل داشته اند و از کودکي اين فعاليت را انجام مي دهد گفت: در مرمت مسجد وکيل تلاش شده است از رنگهاي اصيل و طراحي هاي دوره زنديه استفاده شود تا با استانداردهاي جهاني نيز هماهنگ باشد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/19806
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است