شنبه 9 تير 1403

کاوش‌ در شکارگاه خسرو آغاز مي‌شود

  تاريخ:سوم ارديبهشت 1388 ساعت 12:04   |     کد : 19743   |     مشاهده: 861
به گزارش صنعت نیوز، براساس هماهنگي‌هاي انجام شده به زودي فصل اول حفاري و کاوش باستان‌شناسي در شکارگاه خسرو در طاق بستان آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، براساس هماهنگي‌هاي انجام شده به زودي فصل اول حفاري و کاوش باستان‌شناسي در شکارگاه خسرو در طاق بستان آغاز مي‌شود.

رئيس هيأت کاوش در شکارگاه طاق بستان ضمن بيان اين مطلب افزود: شکارگاه خسرو در طاق بستان، شکارگاهي است که ديوارهاي آن مشخص و داراي ارتفاع بوده و در طول سال‌هاي اخير چندين بار مورد بررسي قرار گرفته است.

مهدي رهبر در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اين که در طاق بستان تصوير يک شکارگاه وجود دارد احتمالال مي‌رود از روي آن نقش برجسته‌ها الگوبرداري شده باشد.

به گفته اين کارشناس ارشد باستان‌شناسي: اين که گفته مي‌شود اين منطقه شکارگاه و محل شکار پادشاهان وقت بوده بعيد به نظر مي‌رسد .

اين پژوهشگر باستان‌شناس معتقد است که اين شکارگاه محل مناسبي براي تمرين شاهزادگان بوده و شاهان وقت نيز به جاي شکار در اين محل براي تفريح و شکار به بيابان‌ها و صحراها مي‌رفته‌اند.

رهبر با اشاره به اين که متأسفانه به دليل ساخت و سازهاي صورت گرفته و تجاوز به حريم شکارگاه طاق بستان بخش اعظمي از اين اثر تاريخي از بين رفته است اظهار داشت: براساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته قرار است بخش‌هاي باقي مانده از ديوارهاي باقي مانده را حفاري و کاوش کنيم.

محوطه تاريخي طاق بستان در دامنه کوهي به همين نام و در کنار چشمه اي واقع در شمال شرقي حاشيه کنوني شهر کرمانشاه واقع شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/19743
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است