شنبه 9 تير 1403

نخستین سایت گردشگری نجومی گشایش می یابد

  تاريخ:دوم ارديبهشت 1388 ساعت 15:19   |     کد : 19691   |     مشاهده: 909
به گزارش صنعت نیوز، فاز اول نخستین سایت ویژه گردشگری نجومی کشور در فاصله 30 کیلومتری شهر سه قلعه در شهرستان سرایان همزمان با برگزاری نهمین دوره ‌رقابت رصد اجرام سماوی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، فاز اول نخستین سایت ویژه گردشگری نجومی کشور در فاصله 30 کیلومتری شهر سه قلعه در شهرستان سرایان همزمان با برگزاری نهمین دوره ‌رقابت رصد اجرام سماوی به بهره برداری می رسد.

آرش کوشا دبیر کمیته ملی طبیعت گردی، با اعلام این خبر گفت: فاز نخست این رصدگاه شامل سکویی سیمانی و مسطح با وسعت بیش از 1000 متر مربع برای استقرار تلسکوپهای رصدگران و مجموعه ای از امکانات و تأسیسات پشتیبان شامل سرویسهای بهداشتی، منبع تأمین آب، ژنراتورهای برق، چادرهای اسکان موقت گردشگران نجومی، آشپزخانه سیار، راههای دسترسی مناسب و محل پارک خودرو و پشتیبانی خدمات امداد توسط جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان(خراسان جنوبی) خواهد بود.

وی افزود: به منظور ارایه خدمات مناسب به گردشگران نجومی این سایت به مجموعه کاملی از تلسکوپها و دوربینهای نجومی از جمله تلسکوپ 12 اینچ دابسونی، تلسکوپ 10 اینچ اشمیت کاسگرین، تلسکوپ 8 اینچ نیوتنی، دوربینهای دوچشمی و دوربین عکاسی مناسب عکس برداری از آسمان شب مجهز خواهدشد.

گفتنی است نخستین سایت ویژه گردشگری نجومی در قلب یکی از زیباترین کویرهای ایران، کویر سه قلعه، واقع شده و دارای یکی از تاریکترین و پرستاره ترین آسمانهای جهان است و با توجه به تعداد شبهای صاف زیاد آسمان در آن، می توان رصدگاه سه قلعه را بهشتی برای گردشگران نجومی و مشتاقان رصد اجرام آسمان شب دانست.

از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به کویرهای زیبای منطقه و وجود چشم اندازهای گوناگون کویری نظیر شنهای روان اشاره کرد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/19691
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است