شنبه 9 تير 1403

صنايع دستي بايد با دستاوردهاي روز همراه باشد

  تاريخ:دوم ارديبهشت 1388 ساعت 15:18   |     کد : 19690   |     مشاهده: 851
به گزارش صنعت نیوز، هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي نماد اقتدار و صلابت ايران در تمام دوره هاي مختلف تاريخي است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي نماد اقتدار و صلابت ايران در تمام دوره هاي مختلف تاريخي است.

نماينده شاهين شهر، ميمه و برخوار ضمن بيان اين مطلب گفت: کشور ما در تمام دوره‌هاي تاريخي داراي ويژگي هاي مختلف هنري است همواره براي جهانيان معتبر و شناخته شده است.

سيد محمود حسيني دولت‌آبادي با اشاره به آثار هنري به جا مانده از دوره‌هاي صفوي، سلجوقي و اسلامي در موزه هاي دنيا افزود: هنر ايراني هر جا باشد باعث افتخار ماست و با زبان زيباي هنري قابليت‌هاي ايران را به نمايش مي گذارد.

اين نماينده مجلس استفاده از قابليت هاي بومي و محلي را در توسعه صنايع دستي مهم دانست و اظهار داشت: شهرها و روستاهاي کشور ما قابليت هاي بومي و محلي خوبي دارند که پرورش آن ها مي تواند هم براي مردم و هم براي دولت مفيد باشد.

وي در رابطه با صنايع دستي اين شهرها نيز گفت: قالي بافي در شهرستان برخوار و ميمه مهم ترين صنعت دستي محسوب مي شود و بيشتر اهالي در کارگاه هاي خانگي به بافت قالي مشغول هستند و قالي اين منطقه از قدمت و اصالت خاصي برخوردار است.

حسيني دولت آبادي با بيان اينکه قالي هاي بافت ميمه جنبه صادراتي دارد تأکيد کرد: بيشتر توليدات اين منطقه به تهران ارسال مي‌شوند ضمن اينکه اين قالي ها داراي طرح کاشان و نقش هاي افشان، لچک ترنج، جنگلي و هم چنين طرح خاصي معروف به ميمه هستند.

نماينده شاهين شهر، ميمه و برخوار يادآور شد: در استان اصفهان قالي¬هاي ميمه طرح منحصر به فردي دارد که با طرح مناطق ديگر متفاوت است.

وي پژوهش و تحقيق در حوزه صنايع‌دستي را در توسعه آن مهم خواند و گفت: اگرچه هنرهاي سنتي و صنايع دستي از ساليان دور باقي مانده اند اما براي حفظ آن ها بايد از علم روز و دستاوردهاي جديد استفاده کنيم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/19690
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است