شنبه 9 تير 1403

کارگاه هاى کوچک صنایع دستی از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف شدند

  تاريخ:سی و يکم فروردين 1388 ساعت 12:48   |     کد : 19534   |     مشاهده: 1175
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل دفتر حمایت از تولید و بازرگانی صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگرى اعلام کرد:همه کارگاه هاى کوچک زیر پنج نفر صنایع دستی از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، مدیرکل دفتر حمایت از تولید و بازرگانی صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگرى اعلام کرد:همه کارگاه هاى کوچک زیر پنج نفر صنایع دستی از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف شدند.

مهدی کیایی مدیرکل دفتر حمایت از تولید و بازرگانی صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگرى افزود: این موضوع در جلسه اخیر معاونت صنایع دستی و کمیسیون اقتصادی هیات دولت با هدف حمایت از هنرمندان عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور مطرح شد و به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه،‌ حق بیمه کارفرما در این کارگاه ها از این پس از سوی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

مقرر شد که سازمان میراث فرهنگی نسبت به تنظیم بسته حمایتی پیشنهادی جهت ارایه به کمیسیون اقتصادی دولت اقدام کند

مدیرکل دفتر حمایت از تولید و بازرگانی صنایع دستی گفت:با توجه به نگاه ویژه دولت به موضوع حمایت از صنایع دستی کشور، همچنین در این جلسه مقرر شد که سازمان میراث فرهنگی نسبت به تنظیم بسته حمایتی پیشنهادی جهت ارایه به کمیسیون اقتصادی دولت اقدام کند.

کیایی خاطرنشان کرد: بر این اساس اداره کل تولید و بازرگانی صنایع دستی این بسته حمایتی را با محورهایی همچون تعریف تسهیلات بانکی برای حمایت از صنعتگران، حفظ و تداوم فعالیت و اشتغال در کارگاه های صنایع دستی تهیه و تنظیم خواهد کرد.

وی اظهار داشت: همچنین قرار است در این بسته حمایتی اختصاص درصد مشخصی از جوایز غیرنقدی بانک ها به صنایع دستی، افزایش سهم مشوق های صادراتی و معافیت مالیاتی فروشندگان اقلام صنایع دستی لحاظ شود.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید و بازرگانی صنایع دستی گفت که پس از جمع بندی نظرات کارشناسی و اخذ تاییدیه معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، این بسته به کمیسیون اقتصادی دولت ارایه خواهد شد.

کیایی افزود: در صورت تصویب مفاد این بسته حمایتی از سوی هیات دولت، به عنوان مصویه دولت برای اجرا به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ خواهد شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/19534
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است