شنبه 9 تير 1403

تلاش دوبی براي جذب 15 ميليون گردشگر

  تاريخ:سی ام فروردين 1388 ساعت 10:41   |     کد : 19414   |     مشاهده: 1213
به گزارش صنعت نیوز، راه اندازي پروازهاي ارزان و متروي کاملا خودکار، دو طرحي است که بايد از يک‌سو به جذب گردشگران بيشتر کمک کند و از سوي ديگر گره کور ترافيک دوبي را بگشايد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، راه اندازي پروازهاي ارزان و متروي کاملا خودکار، دو طرحي است که بايد از يک‌سو به جذب گردشگران بيشتر کمک کند و از سوي ديگر گره کور ترافيک دوبي را بگشايد.

دوبي در تلاش است تا تعداد گردشگران بازديد کننده از اين بخش کشور امارات را تا سال اين در حالي است که در سال 2008 ميلادي، 8 ميليون گردشگر به دوبي سفر کردند.

دويچه وله افزود: در دهه‌ 90 ميلادي ، پيش‌بيني شد که ذخاير نفت امارات متحده عربي در فاصله‌ سال‌هاي 2015 تا 2030 پايان خواهد يافت و از همان زمان، مقامات دوبي با استفاده از درآمدهاي نفتي، صنعت گردشگري را به يکي از پايه‌هاي اصلي اقتصاد خود تبديل کردند.

شيخ محمد بن راشد آل‌مکتوم، نخست وزير فعلي امارات متحده و حاکم دوبي، در پيشبرد اين طرح نقشي بنيادي داشت. اکنون، تنها 7 درصد درآمد ناخالص داخلي دوبي از محل فروش نفت تامين مي‌شود و درآمد ناشي از گردشگري به يک چهارم توليد ناخالص داخلي رسيده است. اين سهم، براساس برنامه‌ درازمدت دولت دوبي بايد تا سال 2015 دو برابر شود.

راه اندازي پروازهاي ارزان و متروي کاملا خودکار، دو طرحي است که بايد از يک‌سو به جذب گردشگران بيشتر کمک کند و از سوي ديگر گره کور ترافيک دوبي را بگشايد.

شيخ احمد بن سعيد آل‌مکتوم، سرپرست شرکت دوبي فلاي، در ماه مارس سال 2008 ميلادي ، 56 بوئينگ 737 و 800 به ارزش 4 ميليارد دلار به آمريکا سفارش ‌داد.

در آن زمان، هنوز نشانه‌هاي سرايت بحران مالي به دوبي آشکار نشده بود. اما اظهارات اين مقام دوبي نشان مي‌داد که مي‌داند براي هميشه نمي‌توان تنها به گردشگرهاي ثروتمند متکي بود و بايد راه را براي گردشگرهاي کم ‌درآمد نيز هموار ساخت.

شيخ احمد پس از امضاي قرارداد مزبور گفت: هسته مرکزي فعاليت شرکت دوبي فلاي ايجاد پروازهاي ارزان و کارآمد است و هواپيماهايي که سفارش داده‌ايم، کاملا متناسب براي اين هدف هستند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/19414
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است