شنبه 9 تير 1403

مرمت جامع قلعه‌های پرتغالی نیازمند پلان مدیریتی است

  تاريخ:بيست و ششم فروردين 1388 ساعت 12:31   |     کد : 19202   |     مشاهده: 1253
به گزارش صنعت نیوز، مرمت قلعه‌های پرتغالی قشم و هرمزبه عنوان فرصتی برای دوستی بیشتر میان دو کشور ایران و پرتغال محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، مرمت قلعه‌های پرتغالی قشم و هرمزبه عنوان فرصتی برای دوستی بیشتر میان دو کشور ایران و پرتغال محسوب می‌شود.

در ادامه نشست همکاری با کشور پرتغال برای مرمت قلعه‌های پرتغالی ، مدیر کل حفاظت از بناهای تاریخی گفت: برای آغاز کار مرمت جامع قلعه‌های پرتغالی جنوب کشورنیاز به تهیه یک پلان مدیریتی داریم که به ما کمک می‌کند تا بدانیم چه کارهایی باید انجام شود.

وی گفت: بزرگ‌ترین مشکل پیش روی ما پیشروی آب دریاست و دیگر اینکه این پروژه دارای حجم بالایی از کار است. این بنا متشکل از حجم بالایی از صفحات سنگی بر روی هم است که با در کنار هم قرار گرفتنشان باید گذشته و تاریخ را به نمایش بگذارند.

صابری کاخکی گفت: برخی از این بناهای پرتغالی فضاهای منحصر به فردی دارد که باید به صورت متفاوتی با آن برخورد کنیم.

وی در ادامه بر وجود کلیسای قلعه‌ هرمز تأکید کرد و ادامه داد : این کلیسا علاوه بر ارزش تاریخی دارای ارزش مذهبی نیز است.

مدیر کل حفاظت از بناهای تاریخی تصریح کرد: ایجاد یک پلان مدیریتی می‌تواند تکلیف ما را مشخص کند که برای این بناها باید چه کاربری‌هایی در آینده تعریف کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: اینکه هدف از ساخت این قلعه‌ها کاربری‌های جنگی بوده و اکنون ما خواهان استفاده صلح‌آمیز از آنها هستیم بسیار اهمیت دارد. همچنین بخش مهم‌تر این است که قصد داریم از این قلعه‌ها به عنوان فرصتی برای دوستی میان دو کشور استفاده کنیم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/19202
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است