شنبه 9 تير 1403

آثاری جدید از ساکنان اولیه یمن کشف شد

  تاريخ:بيست و پنجم فروردين 1388 ساعت 12:12   |     کد : 19100   |     مشاهده: 1219
به گزارش صنعت نیوز، آثار هنری جدیدی متعلق به قرن‌های اول تا سوم میلادی در منطقه‌ای باستانی واقع در شرق شهر تاریخی ذمار(Dhamar) یمن کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، آثار هنری جدیدی متعلق به قرن‌های اول تا سوم میلادی در منطقه‌ای باستانی واقع در شرق شهر تاریخی ذمار(Dhamar) یمن کشف شد.

به گفته باستان‌شناسان بسیاری از آثار موجود در این شهر که روی تپه‌ای در مجاورت زمین‌های زراعی حاصلخیز بنا شده اند دست نخورده باقی مانده و دیوار شهر ،‌مجموعه‌ای از پی ساختمان‌ها،‌ دیواره‌ها و بقایای انبارهای غله آن هنوز قابل مشاهده هستند.

باستان‌شناسان معتقدند از متون قدیمی و شواهد موجود در این شهر که Humat thiab نام دارد می‌توان قدمت آن را به قرن‌های اول تا سوم میلادی نسبت داد.

بقایایی از بخش‌های شمالی و شرقی یک ساختمان ساخته شده از سنگ‌های سیاه آتشفشانی نیز در این منطقه به دست آمده که فرضیات جدیدی را در مورد وضعیت جغرافیایی شهر در این دوره به وجود آورده است.

تکه‌ای از یک سنگ صاف آتشفشانی با تصویری حکاکی شده از یک درخت موسوم به درخت زندگی که به عقیده کارشناسان از آن به عنوان بخوردان استفاده می‌کردند از دیگر اشیا به دست آمده در این منطقه بوده است.

باستان‌شناسان همچنین موفق به کشف چند ظرف سفالی و مجسمه کوچک سنگی زن بی سری شدند که نوشته‌ای به زبان باستان مردم منطقه به نام Musnad را روی سینه خود قرار داده بود.

به گفته باستان‌شناسان، این منطقه از مدت‌ها پیش مرکز توجه کارشناسان بوده ولی به دلیل عدم امنیت و حفاظت کافی، دیوارهای این شهر به دست روستاییان تخریب و از سنگ‌های آن برای ساخت خانه‌ها استفاده می‌شده است.

شهر ذمار از دوره پارینه سنگی تاکنون به دلیل برخورداری از زمین‌های زراعی حاصلخیز و فعالیت گسترده ساکنان آن مملو از مناطق و آثار باستانی است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/19100
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است