شنبه 9 تير 1403

اعتبار 350 ميليون توماني به معاونت صنايع‌دستي تخصيص يافت

  تاريخ:بيست و چهارم فروردين 1388 ساعت 15:08   |     کد : 19015   |     مشاهده: 1183
به گزارش صنعت نیوز، از محل اعتبارات تملک دارايي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اعتبار 350 ميليون توماني به معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي تخصيص يافت.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، از محل اعتبارات تملک دارايي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اعتبار 350 ميليون توماني به معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي تخصيص يافت.

مدير کل حفظ و احياء معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي با بيان اين مطلب گفت: اين اعتبار در سه بخش نمونه‌سازي، مستندنگاري و بسته‌بندي توليدات صنايع‌دستي هزينه مي‌شود.

يحيي رحمتي ادامه داد: در حال حاضر بخشي از امور مربوط به طراحي بسته‌بندي ناتمام مانده است که با در دست داشتن اين اعتبار مي‌توان کمبود هزينه‌ها در اين بخش را جبران کرد.

وي با اشاره به اينکه در بخش مستندنگاري رشته‌هاي منسوخ شده نيز با الويت رشته‌هاي در حال منسوخ و منسوخ شده عمل مي‌شود، اظهار داشت: به نوعي با بررسي چرخه توليد اين توليدات در کنار ارزيابي نقوش، نحوه ساخت و کاربري آن‌ها به مستندسازي از وضعيت آن‌ها پرداخته مي‌شود.

مديرکل حفظ و احياء‌ اين معاونت تصريح کرد: با بررسي‌هاي انجام شده ميزان اعتبار لازم براي اجرا شدن اين کار مشخص شده و بخشي از اعتبار دريافتي در اين بخش مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

رحمتي همچنين از استفاده از اعتبار دريافتي از سازمان ميراث فرهنگي در نمونه سازي توليدات صنايع‌دستي خبر داد و گفت: نمونه‌سازي نيز به ارزيابي ماهيت محصولات صنايع‌دستي و تلاش براي تعريف کاربردهاي تازه بر مبناي اصل محصول مي‌پردازد.

وي در ادامه اظهار داشت: به طور کلي اهميت ايجاد نياز تازه براي محصولات صنايع‌دستي که جوابگوي خواست مشتريان باشد در اين بخش مورد توجه قرار مي‌گيرد.

يحيي رحمتي خاطرنشان کرد: با اعتبار دريافتي از محل تملک دارايي سازمان ميراث مي‌توان اقدامات مربوط به حفظ و احياء رشته‌هاي صنايع‌دستي را با سرعت بيشتري دنبال کرد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/19015
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است