شنبه 9 تير 1403

گذشت زمان تاثیری بر درخشندگی مومیایی‌های چهار هزار ساله نگذاشت

  تاريخ:بيست و چهارم فروردين 1388 ساعت 10:06   |     کد : 18995   |     مشاهده: 1287
به گزارش صنعت نیوز، باستان‌شناسان مصری موفق به کشف مومیایی‌هایی شدند که حتی پس از گذشت چهار هزار سال هنوز درخشندگی رنگ‌های به کار رفته در نقاشی‌های روی آنها حفظ شده بود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، باستان‌شناسان مصری موفق به کشف مومیایی‌هایی شدند که حتی پس از گذشت چهار هزار سال هنوز درخشندگی رنگ‌های به کار رفته در نقاشی‌های روی آنها حفظ شده بود.

این مومیایی‌ها که در 53 قبر صخره‌ای و در نزدیکی هرم لاهوم در روستای فیوم به دست آمده‌اند پوششی کتانی داشته و با طرح ها و رنگ‌های بسیار زیبایی نقاشی شده بودند.

زاهی هاواس، رئیس شورای باستان‌شناسی مصر مومیایی‌ها را به سلطنت میانی مصر که از سال 2061 تا 1786 پیش از میلاد در این کشور حکومت می‌کردند نسبت داده و افزود:‌ زیباترین مومیایی‌هایی این مجموعه را چهار مومیایی متعلق به دودمان بیست و دوم مصر تشکیل می‌دهند که هنوز هم می توان درخشندگی رنگ‌های به کار رفته در نقاشی‌های روی آنها را مشاهده کرد. رنگ‌های سنتی مصر باستان که ترکیبی از رنگ‌های فیروزه‌ای،‌خاکستری و طلایی است.

دیگر یافته‌های باستان‌شناسان عبادتگاهی کوچک و یک میز مخصوص قربانی کردن نذورات مردم است که به گفته باستان‌شناسان تا زمان حکومت امپراطوری روم از سال 30 پیش از میلاد تا سال 337 میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

پنج ماسک نقاشی شده به همراه چند طلسم و ظرف سفالی نیز از جمله اکتشافات باستان‌شناسان از این قبرستان 4000 ساله بوده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/18995
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است