شنبه 9 تير 1403

سکونتگاه مذهبي چند هزار ساله اسکاتلند کشف شد

  تاريخ:بيست و دوم فروردين 1388 ساعت 12:26   |     کد : 18852   |     مشاهده: 1175
به گزارش صنعت نیوز، کاوش‌هاي هفت ساله باستان‌شناسان بريتانيايي در منطقه‌اي مرزي ميان اسکاتلند و ايرلند منجر به کشف سکونتگاهي مذهبي با قدمتي چندين هزار ساله انجاميد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کاوش‌هاي هفت ساله باستان‌شناسان بريتانيايي در منطقه‌اي مرزي ميان اسکاتلند و ايرلند منجر به کشف سکونتگاهي مذهبي با قدمتي چندين هزار ساله انجاميد.

اين منطقه که در مجموعه‌اي تاريخي به نام باغ کراره (Crarae Garden) در نزديکي يکي از شهرهاي مرزي اسکاتلند با ايرلند کشف شد، نشان داد که اين منطقه در طول هزاران سال از اهميت مذهبي فراواني برخوردار بوده است.

کشف يک بناي تدفيني متعلق به عصر حجر، قبرستاني متعلق به عصر برنز و کليساي قرون وسطي‌اي با مجموعه‌اي از قبرهاي آن، در اين منطقه در کنار يکديگر، استفاده مشترک ساکنان عصرهاي مختلف از اين مجموعه مذهبي را به اثبات مي‌رساند.

درک الکساندر،سرپرست تيم اکتشاف، کشف سکونتگاهي رهباني در اين منطقه را مهم خوانده و افزود: خندق‌ها و چاله‌هاي اطراف اين سکونتگاه و کشف گورستاني متعلق به قرن هاي هشتم و نهم ميلادي در اين منطقه و ديگر شواهد و مدارک موجود اهميت اين مکان را در گسترش يک مجموعه ديني و مذهبي به اثبات مي رسانند.

باستان‌شناسان علاوه بر کشف بناهاي تدفين بقايايي از يک ساختمان چوبي را شناسايي کردند که به احتمال فراوان کارگاهي آهنگري بوده و به اين منطقه تعلق داشته است.

دولت اسکاتلند اميدوار است با صرف هزينه‌اي 500 هزار پوندي در بازسازي اين منطقه جاذبه فرهنگي جديدي براي گردشگران به وجود آورده و محلي را براي شناخت بيشتر علاقمندان به تاريخ اين کشور فراهم کند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/18852
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است