شنبه 9 تير 1403

برنده جایزه فرهنگستان فرانسه تاریخ نوشتار ایران را بررسی می‌کند

  تاريخ:بيست و دوم فروردين 1388 ساعت 12:22   |     کد : 18849   |     مشاهده: 1201
به گزارش صنعت نیوز، نشست «تاریخ نوشتار؛ زبان، اعداد و نشانه‌ها، فرهنگ و هنر ایران باستان و بین‌النهرین» با حضور «کلاریس هرن اشمیت» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، نشست «تاریخ نوشتار؛ زبان، اعداد و نشانه‌ها، فرهنگ و هنر ایران باستان و بین‌النهرین» با حضور «کلاریس هرن اشمیت» برگزار می‌شود.

در این نشست که به همت فرهنگستان هنر و با حمایت انجمن دوستی ایران و فرانسه، گروه انسان شناسی هنر و نقش جهان برگزار می‌شود، کلاریس هرن اشمیت با توجه به تاریخ و هنر ایران و بین‌النهرین، به سیر و تداوم میان نشانه‌های نوشتاری دوران کهن می‌پردازد.

کلاریس هرن اشمیت عضو آزمایشگاه انسان‌شناسی اجتماعی کلژ دو فرانس و متخصص زبان‌های باستانی و تاریخ تمدن ایران باستان به ویژه در حوزه هخامنشی و عیلام است.

وی از سرشناس‌ترین ایران‌شناسان در این حوزه در جهان شمرده می‌شود و آخرین کتاب او با عنوان «سه نظام نوشتاری» برنده چندین جایزه بین‌المللی از جمله جایزه ژرژ دومزیل از فرهنگستان فرانسه شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند ساعت 17 روز یک شنبه بیست و سوم فروردین ماه، به مرکز هنرپژوهی نقش جهان واقع در خیابان ولی عصر، ضلع جنوب غربی پارک ساعی، شماره 1101 مراجعه کنند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/18849
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است