شنبه 9 تير 1403

وضعيت گردشگري يونان نگران کننده است

  تاريخ:بيستم فروردين 1388 ساعت 11:49   |     کد : 18785   |     مشاهده: 1197
به گزارش صنعت نیوز، سازمان‌هاي گردشگري يونان، خسارات تحميل شده بر صنعت گردشگري اين کشور به وسيله بحران مالي را هزينه‌اي بالغ بر پنج ميليارد يورو تخمين زده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، سازمان‌هاي گردشگري يونان، خسارات تحميل شده بر صنعت گردشگري اين کشور به وسيله بحران مالي را هزينه‌اي بالغ بر پنج ميليارد يورو تخمين زده‌اند.

نيکوس آنجلوپودوس، رئيس سازمان موسسات گردشگري يونان گفت: بحران اقتصادي کنوني در آينده‌اي نزديک علاوه بر تحميل خسارات مالي چند ميليارد دلاري بر اقتصاد اين کشور باعث از بين رفتن ده‌ها هزار فرصت شغلي نيز خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه، اين آمار نشان از کاهش سه ميليوني حضور گردشگر در اين کشور مي دهد افزود: افزايش ارزش يورو در مقابل پوند و ديگر شاخص‌هاي ارزي کشورهاي اروپاي شرقي لطمات زيادي بر يونان در مقابل کشورهايي همچون ترکيه و مصر وارد آورده است.

ميزان حضور گردشگر در يونان نيز طي يک سال گذشته نزديک 20 درصد و ميزان مسافرت گردشگران از طريق کشتي‌هاي مسافرتي کروز بيش از 30 درصد کاهش داشته است.

اين آمار در حالي ارائه شده است که بر اساس اظهارات وزير گردشگري يونان اصلي‌ترين منبع توليد درآمد اين کشور پس از کشتي‌راني، صنعت گردشگري است که نزديک به 18 درصد از درآمد ناخالص ملي و اشتغال بيش از 850 هزار نفر را به خود اختصاص داده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/18785
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است