شنبه 9 تير 1403

دیوار خشتی، نقاشی 1000 ساله را سالم نگاه داشت

  تاريخ:بيستم فروردين 1388 ساعت 10:28   |     کد : 18751   |     مشاهده: 1261
به گزارش صنعت نیوز، کاوش‌های جدید باستان شناسان در شمال شرقی چین به کشف یک نقاشی دیواری کمیاب و سالم از یک مقبره قدیمی با قدمتی بالغ بر هزار سال ختم شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کاوش‌های جدید باستان شناسان در شمال شرقی چین به کشف یک نقاشی دیواری کمیاب و سالم از یک مقبره قدیمی با قدمتی بالغ بر هزار سال ختم شد.

این نقاشی دیواری(فرسکو) طبق گفته کارشناسان به خاندان امپراطوری سونگ(Song) گه از سال 960 تا 1270 میلادی بر چین حکومت می‌کردند تعلق دارد.

این مقبره که از خشت خام ساخته شده و در عمق هفت و نیم متری زمین قرار دارد توسط یک دالان نسبتاً طولانی به فضای بیرونی راه داشته است.

این نقاشی رنگی که روی دیوار درونی مقبره کشیده شده تنها اثر مهم کشف شده در این مکان بوده و بیش از 40 شکل مختلف را به تصویر کشیده است. اسکلت‌های موجود در این مقبره نیز همچنان سالم باقی مانده بودند.

سان بینگزی،‌مدیر موسسه مطالعات باستان‌شناسی استان شانکسی، محل کشف این مقبره، گفت: بخش چوبی تخت‌های موجود در این مقبره هنوز سالم باقی مانده که نشان از تبحر و مهارت صنعت‌گران این دوره در تهیه و ساخت لوازم چوبی دارد.

وی افزود:‌ این اکتشاف در نوع خود در این منطقه از چین بی‌سابقه بوده و اطلاعات زیادی از خطاطی، نقاشی،‌ سنت،‌ موسیقی، ‌مذهب، نوع پوشش و طب سنتی چین در دوره حکومت سلسله سونگ را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد.

طبق گفته‌های مدیر موسسه مطالعات باستان‌شناسی استان‌شانکسی،‌اکثر اکتشافات این منطقه متعلق به دو سلسله هان و تانگ بوده و این مقبره که متعلق به سلسله سونگ است از جدیدترین اکتشافات محققان محسوب می‌شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/18751
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است