شنبه 9 تير 1403

آثار جدیدی از قلعه ویران شده لیورپول کشف شد

  تاريخ:نوزدهم فروردين 1388 ساعت 11:12   |     کد : 18671   |     مشاهده: 1227
به گزارش صنعت نیوز، کشف قطعه سنگی متعلق به دیوار قلعه لیورپول، توسط یک تیم راه سازی، باستان‌شناسان حرفه‌ای و آماتور فراوانی را برای شناسایی بنای کامل آن به تحرک واداشت.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کشف قطعه سنگی متعلق به دیوار قلعه لیورپول، توسط یک تیم راه سازی، باستان‌شناسان حرفه‌ای و آماتور فراوانی را برای شناسایی بنای کامل آن به تحرک واداشت.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، این قطعه سنگ که از سطح صافی برخوردار بوده و آثار ضربات قلمه‌های متعدد روی آن به وضوح نمایان است، توسط کارکنان راه‌سازی نزدیک بنای ملکه ویکتوریا کشف شد.

برخی از باستان شناسان معتقدند، این قطعه سنگ که در عمق چهار فوتی سطح زمین کشف شده به احتمال فراوان بخشی از پی و فندانسیون قلعه بوده و می‌تواند راه را برای کشف بخش‌های دیگر این بنا هموارتر سازد.

اگر چه برخی کارشناسان معتقدند، فعالیت‌های باستان‌شناسی این منطقه در سال 1920 آثار مخربی بر اشیا تاریخی آن نداشته، اما گروه دیگری از باستان‌شناسان محلی، بررسی‌های دقیق را برای کسب اطمینان از سالم بودن آنها ضروری می‌دانند.

مایک رویدن، یکی از باستان‌شناسان مستقل محلی گفت: جای تعجب است که تا کنون هیچگونه اقدامی جهت بررسی میزان خسارت‌های وارده در هنگام کاوش‌های تحقیقاتی بر آثار تاریخی این منطقه صورت نگرفته است.

قلعه لیورپول یکی از مناطق نظامی شاهنشاهی بریتانیا به شمار می‌رفت که در زمان جنگ داخلی انگلستان تخریب و آخرین بقایای آن به منظور بنای یک کلیسا در سال 1726 از بین رفت.

کلیسا نیز بعدها در سال 1920، به منظور ساخت بنای ملکه ویکتوریا، تخریب شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/18671
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است