شنبه 9 تير 1403

کرمان بايد قطب گردشگري ايران شود

  تاريخ:بيستم اسفند 1387 ساعت 09:54   |     کد : 17602   |     مشاهده: 1075
به گزارش صنعت نیوز، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان کرمان در مراسم پهن کردن 500 قالي در کوير شهداد تاکيد کرد: کرمان بايد به قطب گردشگري ايران تبديل شود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان کرمان در مراسم پهن کردن 500 قالي در کوير شهداد تاکيد کرد: کرمان بايد به قطب گردشگري ايران تبديل شود.

علي کارنما، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان کرمان ادامه داد: من به عنوان يک ايراني وظيفه دارم با تمام وجود تلاش کنم تا کرمان با تمام آثار تاريخي و جاذبه‌هاي گردشگري به دنيا معرفي شود.

وي ادامه داد: اکنون زمان مناسبي براي معرفي کرمان و کلوت‌هاي استان به دنيا است.

کارنما افزود: تمامي نقاط ايران زيباست اما اگر کرمان به درستي معرفي شود متوجه خواهيم شد تمام زيبايي‌هاي دنيا در کرمان خلاصه شده است.

وي افزود: بر خلاف ديگر استان‌هاي کشور در استان کرمان از تمامي دوره‌ها آثار تاريخي وجود دارد.

رئيس استان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان کرمان با تاکيد بر اينکه قالي و فرش کرمان روزگاري بهترين فرش دنيا بود گفت: قالي، گليم و پته کرمان اکنون رو به فراموشي است بنابراين با اجراي اين برنامه در صدد برقراري ارتباط قابل قبولي بين کلوت‌هاي زيبا منطقه گندم‌بريان و صنايع‌دستي هستيم تا به احياي اين هنر سنتي بپردازيم.

کارنما با اشاره به اينکه معرفي کشور و جاذبه‌هاي آن تنها بر عهده ميراث فرهنگي نيست تصريح کرد: اميدواريم زماني برسد که استان کرمان به جايگاه واقعي خود بازگردد و محور اصلي استان‌هاي کشور باشد.

وي با بيان اينکه هر کس به استان کرمان سفر مي‌کند با ذهنيت منفي وارد و با ذهنيت صددرصد مثبت از استان خارج مي شود يادآوري کرد: در 2 سال گذشته 70 سفير به استان سفر و بر اين مسئله تاکيد کردند که تمام زيبايي ها در کرمان وجود دارد./117

http://sanatnews.ir/News/1/17602
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است