شنبه 9 تير 1403

طوفان آيک، منجر به کشف کشتي 150 ساله مکزيک شد

  تاريخ:نوزدهم اسفند 1387 ساعت 10:47   |     کد : 17533   |     مشاهده: 193
به گزارش صنعت نیوز ، تصاوير راديويي به دست آمده توسط محققان دريايي از توده‌هاي به جاي مانده در بستر آب‌هاي خليج مکزيک بر اثر طوفان آيک، شکل‌هايي مشابه به کشتي تجاري 150 ساله غرق شده در جنگ‌هاي داخلي اين کشور را نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز ، تصاوير راديويي به دست آمده توسط محققان دريايي از توده‌هاي به جاي مانده در بستر آب‌هاي خليج مکزيک بر اثر طوفان آيک، شکل‌هايي مشابه به کشتي تجاري 150 ساله غرق شده در جنگ‌هاي داخلي اين کشور را نشان داد.

اين کشتي که کارولينا نام دارد، يکي از مهم‌ترين کشتي‌هاي تجاري مکزيک به شمار مي‌رفت که بر اثر درگيري با کشتي‌هاي جنگي دولت فدرال اين کشور در سال 1864 در خليج مکزيک غرق شد.

به گفته برخي مورخان اين کشتي که حامل محموله عظيم کتان بود، به وسيله کشتي‌هاي جنگي دولت در آب‌هاي کم عمق خليج مکزيک در منطقه گالوستون محاصره و پيش از آنکه دراختيار نيروهاي جنگي درآيد،‌ توسط خدمه خود به آتش کشيده شد.

کارشناسان معتقدند، تصاوير راديويي به دست آمده در اين منطقه به احتمال بسيار زياد متعلق به همان کشتي است،‌ اگرچه تاکنون به درستي مشخص نشده است که اين تصاوير بخشي از آن را نشان مي‌دهد يا تمام بدنه کشتي را در بر مي‌گيرد.

باستان‌شناسان درصددند با ادامه کاوش‌هاي خود در اين منطقه شکيات مبني بر وجود يا عدم وجود کشتي کارولينا در خليج مکزيک را برطرف کنند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/17533
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است