شنبه 9 تير 1403

يخدان ترشنبه مرمت و بازسازي شد

  تاريخ:هجدهم اسفند 1387 ساعت 14:18   |     کد : 17483   |     مشاهده: 1359
به گزارش صنعت نیوز، بناي تاريخي ترشنبه اسلام‌شهر با اعتباري بالغ بر 150 ميليون ريال مرمت و بازسازي شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، بناي تاريخي ترشنبه اسلام‌شهر با اعتباري بالغ بر 150 ميليون ريال مرمت و بازسازي شد.

صنايع‌دستي و گردشگري، استان تهران، محمد بيرقي معاون ميراث فرهنگي اين سازمان با بيان اين مطلب اظهار داشت: بناي منظور که قدمت آن به عصر قاجار باز مي‌گردد.

وي افزود: اين بنا در دو مرحله مرمت شده که اهم عمليات مرمتي آن شامل بازسازي بخش فروريخته گنبدي شکل يخچال، بازسازي بدنه خارجي، اجراي اندود بدنه خارجي، خاکبرداري در فضاي داخلي و اجراي سکوي آجر فرش پيرامون بنا است.

بيرقي اضافه کرد: همچنين به منظور حفظ بخش‌هاي باقي مانده در قالب فرم رگ‌چين اجرا شد و کف‌سازي داخلي بنا و استحکام بخشي و مرمت پايه و ديواره بخش پايين‌تر از کف بيروني از ديگر اقدامات مرمتي اين بنا به شمار مي‌رود.

معاون ميراث فرهنگي استان تهران علاوه بر اقدامات ياد شده، نورپردازي فضاي داخلي، طراحي و بازسازي پلکان ورودي جهت دسترسي به کف بنا را براي آماده سازي براي بازديد گردشگران عنوان کرد و افزود: طراحي و نصب درب متناسب با ساختار بنا نيز به همين منظور طراحي شده است.

گفتني است؛ اين بنا در ميدان نماز و جاده احمدآباد مستوفي در مجاورت روستاي ترشنبه و در ميان اراضي کشاورزي واقع شده است و مي‌تواند بستر مناسبي براي حضور گردشگران باشد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/17483
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است