شنبه 9 تير 1403

خانه تاريخي جلالي همچنان سرپاست

  تاريخ:پانزدهم اسفند 1387 ساعت 12:38   |     کد : 17350   |     مشاهده: 997
به گزارش صنعت نیوز، بر خلاف خبرپراکني يکي از رسانه هاي تخريب کننده ميراث ملي کشور ، آخرين گزارش‌هاي ارائه شده از کارشناسان ميراث فرهنگي استان اصفهان نشان داد که هيچ آسيبي ديوارهاي خانه تاريخي جلالي را تهديد نمي‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، بر خلاف خبرپراکني يکي از رسانه هاي تخريب کننده ميراث ملي کشور ، آخرين گزارش‌هاي ارائه شده از کارشناسان ميراث فرهنگي استان اصفهان نشان داد که هيچ آسيبي ديوارهاي خانه تاريخي جلالي را تهديد نمي‌کند.

کارشناس استان اصفهان در دفتر حفظ و احياء بناها و محوطههاي تاريخي سازمان ميراث فرهنگي ضمن بيان اين مطلب افزود: براساس آخرين گزارش‌هاي ارائه شده ازسوي کارشناسان ميراث فرهنگي استان اصفهان درحال حاضر خانه تاريخي جلالي همانند گذشته سرپا بوده و مشکل خاصي بافت تاريخي آن را تهديد نمي‌کند.

مهرداد جوادي در ادامه خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌هاي موجود خانه تاريخي ياد شده در زمان ثبت به نام خانه جلالي در فهرست آثارملي به ثبت رسيده است.

کارشناس استان اصفهان در دفتر حفظ و احياء بناها و محوطههاي تاريخي اضافه کرد:‌ شرکت آب و فاضلاب اصفهان يکي از مدعيان خريد اين خانه تاريخي است به همين دليل مالک اين خانه ظاهرا قصد دارد اين خانه را با نام خانه شيخ بهايي به قيمتي گرانتر به فروش برساند.

به گفته اين کارشناس ميراث فرهنگي: از سوي ديگر مالک اين خانه هم چنان درخواست سازمان ميراث فرهنگي استان اصفهان مبني بر ارائه مدارک و مستندات تعيين کننده مالکيت اين خانه به شيخ بهايي را بي‌پاسخ گذاشته است.

وي با اشاره به اين که خانه‌ها و بناهاي تاريخي پس از ثبت در فهرست و نوبت انجام عمليات مرمت و بازسازي قرار مي‌گيرند اظهارداشت: درصورتي که خطري هريک از اجزاي اين خانه يا هربناي تاريخي را تهديد کند شوراي فني سازمان ميراث فرهنگي استان به رياست رئيس سازمان استان تشکيل جلسه داده و در اولين فرصت عمليات مرمت و بازسازي اضطراري آن را در دستور کار قرار مي‌دهند.

امروز خبري مبني بر احتمال ريزش ديوار يکي از اتاق‌هاي خانه تاريخي جلالي به علت رطوبت و عدم رسيدگي مسوولان در خبرگزاري مهر منتشر شده بود که اين خبر نيز همچون خبرهاي قبلي اين رسانه واقعيت نداشت.

 

http://sanatnews.ir/News/1/17350
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است