شنبه 9 تير 1403

هنرمندان و صنعتگران ايراني در نمایشگاه صنایع دستی ملبورن

  تاريخ:چهاردهم اسفند 1387 ساعت 10:20   |     کد : 17228   |     مشاهده: 1123
به گزارش صنعت نیوز، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور از حضور هنرمندان و صنعتگران ايراني در نمايشگاه صنايع‌دستي ملبورن خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور از حضور هنرمندان و صنعتگران ايراني در نمايشگاه صنايع‌دستي ملبورن خبر داد.

حسين هاتفي فارمد در بيان اين مطلب گفت: اين نمايشگاه از امروز به مدت 10 روز در کشور استراليا برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: ايران و استراليا زمينه برگزاري اين نمايشگاه را با مذاکراتي که با معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي داشته‌اند فراهم کرده اند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي با اشاره به اينکه 10 نفر از هنرمندان صنايع‌دستي کشور براي حضور در اين نمايشگاه برگزيده شده‌اند اظهار داشت: اين هنرمندان و صنعتگران به دنبال درخواستي از سوي معاونت هنرهاي سنتي مبني بر انتخاب هنرمند شاخص، انتخاب شده است.

هاتفي با بيان اينکه رشته‌هاي شاخص تعدادي از استان‌ها به نمايشگاه ملبورن رفته‌است گفت: مينا کاري، خاتم، منبت، معرق و نگارگري از جمله رشته‌هاي حاضر در اين نمايشگاه هستند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي خاطرنشان کرد: اين معاونت در حال رايزني با انجمن‌هاي دوستي ايران در کشورهاي مختلف است که در صورت رسيدن به توافقات امکان نمايش صنايع‌دستي ايران در ساير کشورها فراهم مي‌شود.

حسين هاتفي فارمد يادآور شد: در طول سال جاري با وجود مشکلاتي که در بخش برگزاري نمايشگاه‌هاي خارجي با آن روبرو بوديم اما خوشبختانه با حضور مناسب هنرمندان ايراني در کشورهاي مختلف بخش مهمي از اين مشکلات مرتفع شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/17228
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است