شنبه 9 تير 1403

شمس العماره خانه تکاني مي‌کند

  تاريخ:سيزدهم اسفند 1387 ساعت 10:42   |     کد : 17195   |     مشاهده: 1047
به گزارش صنعت نیوز، پرده مخصوص طبقه بالاي شمس العماره با پرده جديد موجود در انبارهاي کاخ گلستان جايگزين مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، پرده مخصوص طبقه بالاي شمس العماره با پرده جديد موجود در انبارهاي کاخ گلستان جايگزين مي‌شود.

معاون کاخ گلستان ضمن بيان اين مطلب افزود: براساس هماهنگي‌هاي انجام شده در سال جاري پرده مخصوص طبقه بالاي شمس العماره پس از تعويض، شسته شده و با پرده جديد موجود در انبارهاي کاخ گلستان جايگزين مي‌شود .

محمدرضا حشمتي در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به آلودگي هواي ناصرخسرو اين پرده از ورود آلودگي به داخل جلوگيري مي‌کند به اين ترتيب از ارسي‌ها، کاشي‌ها، مشبک‌ها و پنجره سمت خيابان ناصرخسرو محافظت مي‌شود.

به گفته اين مقام مسوول در کاخ گلستان: با توجه به اين که داخل شيرواني‌ها سازه چوبي بکار برده شده بنابراين‌ اين ميل پرده را با آنها مهار کرديم، از سوي ديگر با توجه به اين که امکان نصب رول پلاک و پيچ به آنها وجود ندارد پرده به وسيله بست وصل شده است.

وي با بيان اين که نصب شيشه بايد درجايي باشد که امکان دسترسي به آن وجود داشته و بتوان آن را به راحتي تميز کرد تصريح کرد: اين درحالي است که تميز کردن طبقه بالاي عمارت شمس العماره با فرض براين که به وسيله شيشه پوشانده شود به دليل ارتفاع دردسرساز خواهد بود.

معاون کاخ گلستان با اشاره به تاريخي بودن بناي عمارت شمس العماره تاريخي تأکيد کرد: براين اساس نمي‌توان براي نصب شيشه به آن بست بزنيم بنابراين باهمين امکانات موجود بايد ترتيبي بدهيم که به کاشي‌ها و آجرهاي اين بنا آسيبي وارد نشود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/17195
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است