شنبه 9 تير 1403

فرش دستباف كرمان سلطان فرش جهان است

  تاريخ:سيزدهم اسفند 1387 ساعت 10:18   |     کد : 17175   |     مشاهده: 1071
به گزارش صنعت نیوز، استاندار كرمان گفت: فرش دستباف كرمان سابقه بسيار افتخارآفريني دارد و سلطان فرش جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، استاندار كرمان گفت: فرش دستباف كرمان سابقه بسيار افتخارآفريني دارد و سلطان فرش جهان است.

حبيب‌الله دهمرده دوشنبه شب در دومين جشنواره فرش استان كرمان گفت: كرمان هنرمندان با تجربه و زبردستي را در خود پرورانده است كه قدمت به دوره صفويه برمي‌گردد.

وي اظهار داشتن: فرش دستباف استان كرمان با طي كردن مسير علمي لازم جايگاه ويژه‌اي دارد و تاسيس دانشكده هنر، كار تخصصي را به دنبال دارد و بايد به گونه‌اي كار شود كه در آينده نه چندان دور رشته دكتري فرش دستباف را در كرمان ارتقا دهيم.

رئيس سازمان بازرگاني استان كرمان نيز در اين جشنواره گفت: هدف از برگزاري جشنواره فرش دستباف، ارتقاي منزلت شغلي فرشبافان استان است و ما به توسعه بازار آن اميدوار هستيم.

حميد قاسم‌نژاد افزود: صنعت فرش به عنوان يك هنر و صنعت از منظر تجارت قابل توسعه است و دولت براي بازار‌گشايي و رونق اين صنعت بايد از صادركنندگان آن حمايت كند.

وي بر تاسيس تشكل‌هاي غيردولتي تاكيد كرد و گفت: تشكل‌هاي غيردولتي فرش با اهداف مشترك و سياست‌هاي واحد، فعالان عرصه فرش هستند و اجراي طرح‌هاي سليقه‌اي با همكاري استان‌هاي كرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان ضرورت دارد.

رئيس سازمان بازرگاني استان كرمان در پايان از برگزاري 91 دوره آموزشي فرشبافي خبر داد و اظهار داشت: در سه سال گذشته 91 دوره آموزش فرشبافي در سطح استان كرمان برگزار شده كه بيمه قاليبافان، شناسنامه‌دار كردن آنان، به ثبت رساندن انجمن طراحان و نقاشان فرش استان از جمله فعاليت‌هاي انجام شده در آن است.

دومين جشنواره فرش دستباف استان كرمان با همكاري استانداري، اتاق بازرگاني استان، دانشگاه شهيد باهنر كرمان، اتحاديه صنف بافندگان و فروشندگان فرش كرمان، اتحاديه‌هاي شهري و روستايي فرش دستباف و انجمن طراحان و نقاشان فرش در محل تالار فارابي كرمان برگزار شد و همچنين نمايشگاهي از انواع فرش دستباف استان بر پا و از 26 فعال عرصه فرش دستباف تجليل شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/17175
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است