شنبه 9 تير 1403

مقبره مصري پس از 130 سال دوباره کشف شد

  تاريخ:دوازدهم اسفند 1387 ساعت 15:13   |     کد : 17143   |     مشاهده: 1053
به گزارش صنعت نیوز ، باستان‌شناسان بلژيکي در جنوب مصر موفق به کشف مقبره‌اي متعلق به يکي از فراعنه مصر شدند که قدمتي 3500 ساله داشته و مدت 130 سال پس از اکتشاف اوليه به طرز نامعلومي در زير خاک صحرا مدفون مانده بود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز ، باستان‌شناسان بلژيکي در جنوب مصر موفق به کشف مقبره‌اي متعلق به يکي از فراعنه مصر شدند که قدمتي 3500 ساله داشته و مدت 130 سال پس از اکتشاف اوليه به طرز نامعلومي در زير خاک صحرا مدفون مانده بود.

اين مقبره که در شهر باستاني الاقصر به دست آمده متعلق به آمن هوتپ،‌ جانشين توت‌موس سوم است که فرمانرواي مصر در سلسله هجدهم فراعنه اين کشور بود.

زاهي هاواس، رئيس شوراي عالي باستان‌شناسي مصر گفت:‌ اين مقبره که هم‌اکنون توسط محققان بلژيکي کشف شده است، در سال 1880 به وسيله باستان‌شناسان سوئدي پيدا شد، اما پس از گذشت مدت زماني به دلايل نامعلوم زير خاک صحرا مدفون شده بود.

باستان‌شناسان اعلام کردند مدفون ماندن 130 ساله اين بنا پس از اکتشاف اوليه باعث ايجاد شدن صدماتي بر دست نوشته‌هاي حکاکي شده روي ديوار آن شده، ‌ولي با اين وجود سقف آن هنوز در شرايط سالمي به سر مي‌برد.

مقامات مصري در تلاشند با آماده کردن اين بنا، شرايط لازم براي بازديد از آن را در آينده‌اي نزديک مهيا سازند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/17143
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است