شنبه 9 تير 1403

فصل نخست کاوش در مشکين تپه انجام شد

  تاريخ:يازدهم اسفند 1387 ساعت 14:07   |     کد : 17048   |     مشاهده: 1129
به گزارش صنعت نیوز، فصل نخست کاوش در محوطه تاريخي مشکين‌تپه از سوي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، فصل نخست کاوش در محوطه تاريخي مشکين‌تپه از سوي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي انجام شد.

مدير پژوهشي و امور باستان‌شناسي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي با بيان اين مطلب افزود:محوطه تاريخى مشکين تپه از توابع شهرستان زرنديه استان مرکزى است که سال گذشته براى تعيين حريم گمانه‌زنى شد.

اسماعيل شراهي در ادامه افزود: امسال نيز با مشخص شدن وضعيت عرصه و حريم تپه، نخستين فصل کاوش از اواسط مردادماه آغاز شد و 45 روز به طول انجاميد.

وي با بيان اينکه کاوش در اين محوطه در قالب باز کردن سه ترانشه انجام شد، تصريح کرد: بيشترين آثار به دست آمده از فصل اول کاوش در مشکين‌تپه شامل ظروف سفالي و آثار گچبري مربوط به دوره‌هاي سلجوقي و ايلخاني است.

مدير پژوهشي و امور باستان‌شناسي استان مرکزي همچنين از اتمام گمانه‌زني محوطه نوازن فراهان خبر داد و گفت: از آنجائيکه طي فعاليت عمراني يک گور سردابه‌اي در اين محوطه به دست آمده بود، بنابراين تعيين عرصه و حريم اين تپه در دستور کار سازمان قرار گرفت.

شراهي متذکر شد: طي گمانه‌زني‌هاي انجام شده روي اين تپه آثاري مربوط به دوره ايلخاني به دست آمد و اميدواريم که در کاوش‌هاي بعدي به آثار بيشتري دست پيدا کنيم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/17048
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است