شنبه 9 تير 1403

کشف جمجمه 100 هزار ساله با غشاء نیمه سالم در چین

  تاريخ:يازدهم اسفند 1387 ساعت 13:32   |     کد : 17041   |     مشاهده: 1055
به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، فسیل جمجمه‌ای 100 هزار ساله در چین با غشایی نیمه سالم درون آن،‌ فرضیه‌های جدیدی مبنی بر چگونگی تکامل انسان را برای دانشمندان به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، فسیل جمجمه‌ای 100 هزار ساله در چین با غشایی نیمه سالم درون آن،‌ فرضیه‌های جدیدی مبنی بر چگونگی تکامل انسان را برای دانشمندان به وجود آورد.

این اکتشاف حاصل کاوش‌های باستان‌شناسانی است که به مدت دو سال در منطقه‌ای به وسعت 260 متر مربع اقدام به فعالیت‌های اکتشافی کرده بودند.

شان ژیزیانگ،‌ سرپرست تیم اکتشاف گفت:‌ این فسیل از 16 تکه کوچک از بخش‌های مختلف یک جمجمه تشکیل شده است که با کنار هم قرار دادن آنها می‌توان تشخیص داد که این فرد دارای پیشانی نسبتاً کوتاه و ابروانی پرپشت بوده است.

وی افزود:‌ یکی از مهم‌ترین نکات این اکتشاف وجود آثاری از غشاء درونی جمجمه است که می‌توان شبکه‌هایی از رگ‌های عصبی را در آن مشاهده کرد.

شان ژیزیانگ خاطر نشان کرد:‌ تمام این تکه‌های استخوانی به دلیل مدفون شدن در عمق پنج متری زمین و نزدیکی به دهانه یک چشمه مملو از املاح کلسیوم به صورت فسیل درآمده اند.

به گفته باستان‌شناسان در طول دو سال کاوش در این منطقه بیش از 30 هزار اثر باستانی شامل، فسیل حیوانات،‌ صنایع دستی سنگی و استخوانی و اشیا دیگر نیز به دست آمده بودند.

باستان‌شناسان،‌ زمان دقیق کشف این منطقه را به سال 1965 نسبت داده و اعلام کردند تاکنون آثار باستانی متعددی همچون،‌کشف پنج جسد از ساکنان بومی پکن با قدمتی مابین 200 تا 700 هزار سال، سه جسد از انسان‌های غار نشین با قدمتی بیش از 180 هزار سال و چند جسد باستانی دیگر با قدمتی 150 هزار ساله نیز در این مکان به دست آمده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/17041
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است