شنبه 9 تير 1403

ردپاي انساني يک و نيم ميليون ساله در کنيا کشف شد

  تاريخ:دهم اسفند 1387 ساعت 13:22   |     کد : 16982   |     مشاهده: 1031
به گزراش صنعت نیوز، باستان‌شناسان در منطقه‌اي پوشيده از شن‌هاي آهکي در شرق آفريقا، موفق به کشف ردپايي شدند که متعلق به انساني با قدمتي بالغ بر يک و نيم ميليون سال بود.

به گزراش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، باستان‌شناسان در منطقه‌اي پوشيده از شن‌هاي آهکي در شرق آفريقا، موفق به کشف ردپايي شدند که متعلق به انساني با قدمتي بالغ بر يک و نيم ميليون سال بود.

اين ردپا که به گفته دانشمندان يکي از مهمترين مدارک تحول و تکامل بشر را نشان مي‌دهد متعلق به انسان‌هايي است که همانند انسان‌هاي امروزي روي دو پا حرکت مي‌کردند.

بررسي هاي انجام گرفته روي اندازه ردپا و ميزان فرورفتگي آن درون زمين، نشان داد که اين اثر متعلق به فردي با قدي شش فوتي بوده که در سواحل شني و آهکي رودخانه‌هاي آهکي افريقا زندگي مي‌کرده است.

اين ردپا با عمر يک و نيم ميليون ساله خود پس ردپاهاي 6/3 ميليون ساله به دست آمده در تانزانيا دومين ردپاي مکشوفه از انسان‌هاي اوليه به شمار مي‌شود. اگر چه اين اثر نسبت به نوع مشابه و قديمي خود، کاملتر بوده و خبر از تحول حرکتي انسان به صورت افراد امروزي مي‌دهد. حرکتي که پيش از آن شباهت زيادي با ميمون‌ها داشته است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/16982
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است