شنبه 9 تير 1403

صنعتگران حقوق‌بگیر صنایع‌دستی بیمه تأمین اجتماعی نمی‌شوند

  تاريخ:پنجم اسفند 1387 ساعت 11:39   |     کد : 16781   |     مشاهده: 1049
به گزارش صنعت نیوز، با تصویب قانون بیمه تأمین اجتماعی برای شاغلان صنایع‌دستی، صنعتگرانی که به صورت حقوق بگیر شاغل هستند، از مزایای این بیمه بهره‌مند نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، با تصویب قانون بیمه تأمین اجتماعی برای شاغلان صنایع‌دستی، صنعتگرانی که به صورت حقوق بگیر شاغل هستند، از مزایای این بیمه بهره‌مند نمی‌شوند.

مدیر کل حمایت از تولید و بازرگانی معاونت هنرهای سنتی با بیان این مطلب گفت: همچنین هنرمندانی که به تبع اشتغال در شغل دیگری به نحوی از انحاء از نظام حمایتی(بیمه و بازنشستگی) خاص برخوردار هستند نیز نمی‌توانند از این امکان استفاده کنند.

مهدی کیایی ادامه داد: بنا به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، شاغلان صنایع دستی در گروه‌های مصوب شناسه‌دار که به صورت تمام وقت به مشاغل یاد شده اشتغال دارند، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند .

وی ضمن ابراز خرسندی از بیان این موفقیت عظیم در راستای گسترش چتر حمایتی دولت خدمتگزار در بخش صنایع‌دستی اظهار داشت: با اجرای این طرح، بخش مهمی از مشکلات صنعتگران صنایع‌دستی کشور پایان می‌پذیرد.

مدیرکل حمایت از تولید و بازرگانی این معاونت ادامه داد: این اتفاق مهم در عرصه هنر- صنعت دستی کشور، نتیجه سال‌ها تلاش، کوشش، پیگیری و برگزاری جلسات مستمر و رایزنی‌های گسترده کارشناسان و مدیران ارشد این مجموعه بالاخص رییس سازمان میراث فرهنگی و معاون هنرهای سنتی و صنایع‌دستی است.

کیایی با اشاره به اینکه با مسئولان در کمیسیون‌های تخصصی دولت و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برای اجرا شدن این قانون جلسات متعددی برگزار شده است، گفت: اجرای چنین اقداماتی در نهایت به حسن نظر و همیاری کامل مقامات ذی‌ربط کشوری و همچنین نظر مساعد رییس جمهور، هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجامید.

وی در ادامه اظهار داشت: موضوع عدم برخورداری از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و مستمری بازنشستگی صنعتگران صنایع‌دستی، یکی از دغدغه‌های اساسی در سراسر کشور بوده که معاونت هنرهای سنتی بر همین اساس طی سال‌های گذشته به ارائه طرح پیشنهادی لایحه بیمه صنعتگران صنایع دستی با اعمال تخفیفات دولتی شد.

مدیر کل حمایت از تولید و بازرگانی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه که در جلسه علنی 27 دی ماه به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، نرخ حق بیمه به صورت کامل یعنی 27 درصد و شامل 7 درصد به عهده ذینفع و 20درصد به عهده دولت در نظر گرفته شده است.

مهدی کیایی یادآور شد: طبق این قانون در صورت وجود کارفرما، با پرداخت سه درصد سهم کارفرما بیمه یاد شده شامل بیمه بیکاری نیز خواهد شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/16781
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است