شنبه 9 تير 1403

دیگچه 1700 ساله،‌ عملیات توسعه فروشگاه زنجیره‌ای را متوقف کرد

  تاريخ:پنجم اسفند 1387 ساعت 11:38   |     کد : 16780   |     مشاهده: 1013
به گزارش صنعت نیوز، کشف یک دیگچه رومی به دست چند تن از کارگران ساختمان سازی در پروژه توسعه یک فروشگاه زنجیره‌ای در شمال انگلستان،‌ منجر به توقف کار و آغاز کاوش‌های باستان‌شناسی در این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کشف یک دیگچه رومی به دست چند تن از کارگران ساختمان سازی در پروژه توسعه یک فروشگاه زنجیره‌ای در شمال انگلستان،‌ منجر به توقف کار و آغاز کاوش‌های باستان‌شناسی در این منطقه شد.

این دیگچه رومی که دو فوت بلندی و نزدیک به هشت اینچ عرض دارد، قرار است در حراجی ششم مارس در معرض فروش قرار گیرد.

سرپرست کارگران ساختمانی این منطقه که یکی از کاشفان این شی باستانی است با مهم شمردن آن اظهار کرد:‌اگرچه شناسایی قدمت و ارزش آن در تخصص ما نیست اما می‌توان از روی شکل ظاهری آن به قدیمی بودن و با ارزش بودن آن پی برد.

باستان‌شناسان اعلام کردند، اگرچه بخش‌هایی از این دیگ بر اثر برخورد با بیل‌های مکانیکی صدمه دیده است، اما هنوز در شرایطی مساعد و قابل قبول قرار دارد.

کارشناسان قدمت این دیگ را به قرن دوم و سوم میلادی نسبت داده و آنرا ظرفی برای نگهداری خاکستر مردگان پس از مراسم سوزاندن آنها برشمرده اند.

به گفته مقامات حراجی محلی منطقه هایورث،‌ محل کشف این اثر،‌ صدمات وارد آمده بر این شی تا حدودی از ارزش و قیمت آن کاسته از اینرو نمی‌توان به فروش فوق العاده آن در حراجی پیشرو امیدوار بود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/16780
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است