شنبه 9 تير 1403

پيشنهاد تقويت صنايع‌دستي عمان توسط هنرمندان ايراني

  تاريخ:چهارم اسفند 1387 ساعت 15:03   |     کد : 16752   |     مشاهده: 993
به گزارش صنعت نیوز، درخواست کمک براي تقويت تعدادي از رشته‌هاي صنايع‌دستي عمان توسط هنرمندان ايراني کشور به معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، درخواست کمک براي تقويت تعدادي از رشته‌هاي صنايع‌دستي عمان توسط هنرمندان ايراني کشور به معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان مطرح شد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان با سفر به کشور عمان، با رييس صنايع‌دستي اين کشور ديدار کرد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در اين ديدار با اشاره به استقبال قابل توجه مردم عمان از صنايع‌دستي ايران، اظهار داشت: هنرمندان ايراني با حضور در دهمين جشنواره فرهنگي مسقط، ‌گوشه‌اي از هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي ايران را به نمايش گذاشتند.

حسين هاتفي فارمد در اين ديدار با بيان ويژگي‌هاي صنايع‌دستي کشورمان، گفت: ايران يکي از بزرگترين توليدکنندگان صنايع‌دستي جهان است که با توجه به ويژگي‌هاي هنر ايراني و تلاش هنرمندان برجسته کشور در حال حاضر بيش از 250 رشته صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي فعال دارد.

وي ادامه داد: ايران از نظر فعالان در بخش هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي با فعاليت بيش از دو ميليون و 500 هزار نفر به صورت مستقيم در اين عرصه از پتانسيل خوبي برخوردار است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در ادامه اين ديدار با اشاره به بازديد از کارگاه‌هاي صنايع‌دستي عمان، تصريح کرد: مربيان کارگاه‌هاي گليم بافي و نقره کاري از مربيان و استادان ايراني درخواست کمک را مطرح کردند.

هاتفي در ادامه اظهار داشت: مقرر شد در گفتگوهاي ميان مسئولان دو کشور، اين موضوع مطرح و نسبت به آن تصميم‌گيري شود.

رييس صنايع‌دستي عمان نيز با بيان اينکه شناخت خوبي از صنايع‌دستي ايران دارد، گفت: من ايران را به عنوان مادر صنايع‌دستي جهان مي‌شناسم.

عايشه خلفان جميل الصيابيه اظهار اميدواري کرد: تا با همکاري‌هاي نزديک ميان دو کشور، توسعه و ترويج صنايع‌دستي و بهبود بازارهاي اين محصولات اقدام شود.

وي در ادامه به برنامه‌هاي کشور عمان براي توسعه و ترويج صنايع‌دستي کشورش اشاره کرد و ادامه داد: عمان در جهت حفظ و احياء صنايع‌دستي و توسعه و ترويج آن گام‌هاي بلندي برداشته که مستندسازي و حمايت از توليد و صادرات از جمله آن است.

در پايان اين ملاقات هديه‌اي از صنايع‌دستي ايران به رييس صنايع‌دستي عمان داده شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/16752
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است