يک شنبه 8 مهر 1403

گفتگوي رئیس جمهور با مردم

  تاريخ:اول تير 1387 ساعت 15:42   |     کد : 1505   |     مشاهده: 277

صنعت نیوز: سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور دوشنبه به شکل مستقیم از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره تحول ساختار اقتصادی با مردم گفتگو خواهد کرد.

الهام در نشست خبری گفت : دولت و مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی دارند و درباره این طرح نیز نمایندگان از این برنامه ها اطلاع یافته اند.

وی افزود: برای پیشبرد این هدف مهم، تعامل همه قوا لازم است و در جلسات رؤسای قوا ابعاد موضوع مطرح شده است.

این سخنگو افزود: همکاری و اراده ملی برای اصلاح ساختاری اقتصاد وجود دارد.

الهام در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، نظر دولت را درباره مرحله دوم طرح ارتقای امنیت اجتماعی، همان نظر تبیین شده گذشته و در چارچوب مبانی قبلی دانست.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره چگونگی شناسایی واحدهای مسکونی خالی، این اقدام را با بهره گیری ازسامانه املاک امکان پذیر دانست و گفت: این سامانه در مدت چهار ماه نصب و راه اندازی خواهد شد و واحدهای صنفی مشاور املاک از پانزدهم مرداد 1387 موظفند اطلاعات معاملات املاک را به صورت دقیق در سامانه الکترونیکی و اوراق بهادار مخصوصی که در اختیارشان قرار داده می شود ثبت و شماره قرارداد ملی دریافت کنند.

وی افزود: تا شکل گیری کامل این سامانه، ادارات ثبت با توجه به اطلاعات موجود بخش عمده ای از این کار را پیگیری خواهند کرد.

الهام در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ایران درباره برخورد دولت با منتقدان خود با توجه به رقابت های سیاسی انتخاباتی در آینده گفت: دولت مانند گذشته به این رفتارها با خدمت و تلاش پاسخ خواهد داد و انتظار دارد دستگاه های نظارتی به وظایف خود برای رعایت نظام های اخلاقی و قانونی عمل کنند.

وی افزود: دولت در این حدود سه سال با هجمه های تخریبی حتی درباره شفاف ترین و مؤثرترین فعالیت هایش مانند سفرهای استانی مواجه بود؛ روش ما این است که با تحمل و سعه صدر خدمت به ملت را پیگیری کنیم.

سخنگوی دولت درباره نقل قول نیویورک تایمز از مقامات امریکایی درخصوص تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران گفت: این نقل قول ها نگرش جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر خطرناک و مخل صلح و امنیت بودن این رژیم اثبات می کند.

وی افزود: البته این رژیم قدرت جمع کردن مشکلات دولت غیرقانونی و نامشروع خود را هم ندارد و محال است که گستاخی و جرأت تعرض به منافع و تمامیت ارضی کشور ما را داشته باشد.

الهام گفت: مشکل رژیم صهیونیستی نداشتن مشروعیت است و با این حرف ها نمی تواند این مشکل را حل کند.

وی افزود: این رژیم باید به رفتارهای غیرقانونی پایان دهد و با دست برداشتن از اشغالگری، فرصتی برای تأمین آرامش مردم جهان ایجاد کند.

سخنگوی دولت درباره طرح ربایش هواپیمای رئیس جمهور در سفر عراق، ارتباط این ماجرا را با امریکایی ها تأیید کرد اما درباره جزئیات ماجرا توضیحی نداد.

الهام کاهش تا 30 درصدی قیمت مسکن در برخی استان ها را حتی به اعتراف نشریات منتقد دولت محرز دانست و گفت: با سیاست های دولت این روند ادامه می یابد.

وی از آن خبرگزاری که این پرسش را مطرح کرده بود خواست به تحقق این روند کمک کند.

الهام مصداقی کردن موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی را موجب متوقف شدن این روند دانست و گفت: اگر دولت در جریان مبارزه، با موانع غیرقانونی مواجه شود از افکار عمومی کمک خواهد گرفت.

 

http://sanatnews.ir/News/1/1505
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است