چهارشنبه 6 تير 1403

اتمام طرح مطالعاتي تالاب کاني برازان آذربايجان غربي

  تاريخ:سوم بهمن 1387 ساعت 12:32   |     کد : 15004   |     مشاهده: 1095
به گزارش صنعت نیوز، طرح مطالعاتي تالاب کاني برازان مهاباد در استان آذربايجان غربي به‌ عنوان نخستين سايت پرنده‌نگري کشور به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، طرح مطالعاتي تالاب کاني برازان مهاباد در استان آذربايجان غربي به‌ عنوان نخستين سايت پرنده‌نگري کشور به پايان رسيد .

معاون سرمايه گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي با بيان اين مطلب گفت: اين طرح راهبردي با هدف طراحي نخستين پايگاه پرنده نگري کشور ،با توجه به ملاحظات زيست محيطي و بر اساس تهيه و مستند سازي لايه هاي اطلاعاتي منطقه تالاب کاني برازان در سيستم GIS(سامانه لايه هاي اطلاعاتي )،تحليل و ارزيابي داده‌ها ،تحليل و ارزيابي منظر طبيعي منطقه و بررسي پتانسيل‌هاي گردشگري اجرا شده است.

مهدي شجاع دل با اشاره به اينکه در مطالعه اين طرح پتانسيل‌هاي طبيعي و جاذبه‌هاي گردشگري روستاهاي حاشيه تالاب تاثير گذار بوده افزود: در اين طرح مسيرهاي گردشگري ،برجک‌هاي مشاهده پرندگان و پژوهشگران ،مجموعه اداري ،رفاهي و آموزشي ويژه گردشگران و کارکنان در نظر گرفته شده است .

وي اعتبار مطالعاتي اين طرح را 290 ميليون ريال عنوان کرد و افزود: اين طرح در مدت يک ماه اجرا شده و به زودي فاز اجرايي آن آغاز خواهد شد.

تالاب کاني برازان مهاباد با 5 کيلو متر مربع مساحت و به دليل موقعيت طبيعي و بکر آن محل سکونت پرندگان آبزي،کنار آبزي و محل زمستان گذراني بسياري از پرندگان مناطق سردسيري است که در 28 آبان ماه سال 86 به‌ عنوان نخستين سايت پرنده نگري کشور به تصويب رسيده است .

 

http://sanatnews.ir/News/1/15004
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است