شنبه 9 تير 1403

افراد بدون بيمه با 2750 تومان در ماه بيمه مي شوند

  تاريخ:بيست و نهم خرداد 1387 ساعت 16:57   |     کد : 1401   |     مشاهده: 449
به گزارش صنعت نیوز، وزير رفاه و تامين اجتماعي از همه افرادي که عضو هيچ بيمه اي براي دريافت خدمات درماني نيستند ، خواست با پرداخت پنجاه درصد سرانه حق بيمه که 2750 تومان در ماه است خود را بيمه و دفترچه خدمات درماني دريافت کنند.

به گزارش صنعت نیوز، وزير رفاه و تامين اجتماعي از همه افرادي که عضو هيچ بيمه اي براي دريافت خدمات درماني نيستند ، خواست با پرداخت پنجاه درصد سرانه حق بيمه که 2750 تومان در ماه است خود را بيمه و دفترچه خدمات درماني دريافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، عبدالرضا مصري امروز در پايان نشست هيئت دولت در مصاحبه با خبرنگاران با تاکيد بر اينکه اعتبار اين دفترچه ها با ديگر بيمه ها از جمله تامين اجتماعي و خدمات درماني نيروهاي مسلح تفاوتي ندارد ، گفت : پس از سيزده سال تمام خدمات درماني مورد نياز شهروندان که حدود شصت هزار نوع اعم از بستري ها و جراحي هاي مختلف خدمات پاراکلينيکي و خدمات دارويي و تشخيصي و نظاير انهاست ،فهرست و درکتابچه اي درج شده است و بيمه شدگان مي توانند از اين خدمات با تعرفه هاي دولتي و در مراکز درماني دولتي بهره مندشوند .

وزير رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به وجود دو نوع تعرفه دولتي مصوب هيئت وزيران و تعرفه بخش خصوصي در پاسخ به گله مندي برخي افراد گفت : بيشتر اين گلايه ها از انجا ناشي مي شود که افراد مي خواهند از بخش خصوصي خدمات بگيرند اما با تعرفه دولتي هزينه درمان انان محاسبه شود و بخش خصوصي اين کار را نخواهد کرد.

وي با بيان اينکه حق بيمه اي که از افراد گرفته مي شود بر اساس خدمات در مراکز دولتي است نه خدمات بخش خصوصي ، افزود : طبيعي است که افرادي که مي خواهند از خدمات بخش خصوصي بهره مند شوند هزينه ان را بپردازند .

مصري ، تعرفه دولتي را براي بيمه ها 100درصد لازم الاجرا دانست و گفت : در خدمات در مان سرپايي 25 درصد هزينه را فرد پرداخت مي کند و 75 درصد را بيمه ها تامين مي کنند.

مصري افزود : در خدمات بستري نيز ده درصد را بيمه شونده و نود درصد را بر اساس تعرفه هاي دولتي ، بيمه ها پرداخت مي کنند.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به راه اندازي بانک اطلاعات افراد نخستين بار در کشور اظهار داشت : هم اکنون مشخص است که چه تعداد افراد بيمه نيستند.

وي افزود : بر همين اساس براي ان دسته از افرادي که عضو هيچ بيمه اي نيستند و دفترچه بيمه ندارند ، دولت تصويب کرد پنجاه درصد از مجموع 5500 تومان سرانه حق بيمه ( ماهانه )‌ انها را دولت پرداخت کند و بقيه را خود افراد بپردازند و دفترچه بيمه خدمات درماني پرداخت کنند .

وي بيمه هاي پايه را براي همه نهادها يکسان و سازمانهاي بيمه گر را ملزم به اجراي ان دانست و اظهار داشت : برخي دستگاهها با هزينه کارکنان ، با بيمه هاي تجاري قرارداد بسته اند که تفاوت درمان در بيمه هاي دولتي و خصوصي را جبران کنند.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با بيان اينکه بيمه هاي پايه ، تمام خدمات ضروري و مورد نياز افراد را تامين مي کنند ، گفت : بيمه هاي مکمل بيمه هاي تجاري هستند و افراد متناسب با حق بيمه هايي که پرداخت مي کنند خدمات مي گيرند.

مصري افزود : مثلا هزينه عمل جراحي در يک بيمارستان دولتي يکصد هزار تومان مي شود و همين عمل را با همان کيفيت و همان پزشک در بيمارستان خصوصي يک ميليون تومان انجام مي دهد و طبيعي است فردي که اين عمل را در بيمارستان خصوصي انجام مي دهد هزينه اش را خود پرداخت کند.

وي با اشاره به مصوبه دولت ، پرداخت هزينه هاي بيمه تکميلي از بودجه دولت را ممنوع اعلام و تصريح کرد دستگاههايي که به اين مصوبه را ناديده بگيرند مورد مواخذه ديوان محاسبات قرار خواهند گرفت .

مصري در مورد طرح بيمه بستري که بر اساس ان افراد بستري که بيمه نيستند در بيمارستان و هنگام بستري ، بيمه خواهند شد ، گفت : اين طرح پيش از ايجاد بانک اطلاعات ايرانيان اجرا مي شد اما هم اکنون اعلام مي کنيم تمام افرادي که بيمه نيستند بروند در مراکز خدمات درماني با پرداخت سرانه 2750 تومان در ماه دفترچه بيمه خدمات درماني دريافت کنند و از خدمات در نظر گرفته شده در اين باره بهره مند شوند.

http://sanatnews.ir/News/1/1401
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است