شنبه 9 تير 1403

عملکرد دولت نشانگر رونق اقتصادي است

  تاريخ:بيست و نهم خرداد 1387 ساعت 14:45   |     کد : 1394   |     مشاهده: 471
به گزارش صنعت نیوز، وزير کار گفت: عملکرد دولت نهم نشانگر رونق اقتصادي در بخشهاي مختلف بويژه صنعت است.

به گزارش صنعت نیوز، وزير کار گفت: عملکرد دولت نهم نشانگر رونق اقتصادي در بخشهاي مختلف بويژه صنعت است

به گزارش گروه اجتماعی صنعت نیوز، جهرمي در حاشيه جلسه اين هفته هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: بايد تلاش کنيد عملکرد بانکها و اظهار نظرهاي صاحبنظران اقتصادي با انگيزه مهار تورم موجب رکود اقتصادي و نااميدي توليدکنندگان و سرمايه گذاران نشود.

وي تصريح کرد: دولت نهم تلاش کرده است در بخشهاي مسکن ، خدمات ، صنعت و کشاورزي رونق اقتصادي ايجاد کند و اميدواريم با توسعه بورس ، رفع موانع توليد و سرمايه گذاري و نيز از طريق آيين نامه ها نرخ توليد و سرمايه گذاري افزايش يابد.

وزير کار گفت: متأسفانه برخي اظهار نظرهاي اقتصادي در رسانه ها به نحوي انجام مي شود که منجر به کاهش سرمايه گذاري و افزايش نااميدي سرمايه گذاران مي شود.

جهرمي افزود: اکنون نرخ رشد توليد بيش از 6 و نيم درصد است و بايد آنرا افزايش دهيم تا شاهد مهار تورم باشيم.

وي همچنين بهبود محيط کسب و کار و قوانين مربوط به بخش اقتصادي را در مهار تورم مؤثر دانست.

وي خاطر نشان کرد: در سال 83 در بخش مسکن 360 تا 390 هزار واحد مسکوني احداث شده است اما فقط شهرداريها در طي دو سال در دولت نهم 1 ميليون و 100 هزار پروانه ساخت مسکن صادر کرده اند و در بخش مسکن روستايي حدود 300 هزار واحد احداث شده است.

وزير کار همچنين تصريح کرد: با روي کار آمدن دولت نهم 14 هزار صنعت نيمه کاره در کشور بود که در سال 85 اين تعداد به 6800 و در سال گذشته به 6200 صنعت نيمه کاره کاهش يافته است و بر اساس آمارها تا پايان سال 86 ، 2300 طرح صنعتي نيمه کاره در کشور بود که بخشي از آن به اتمام رسيده است.

جهرمي گفت: نيمي از 19 هزار واحد صنعتي راه اندازي و 23 هزار واحد صنعتي به صورت نيمه کاره در حال احداث است که اين نشانگر رونق اقتصادي در کشور است.

http://sanatnews.ir/News/1/1394
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است