چهارشنبه 13 تير 1403

شهرداری پذیرای متکدیان

  تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1387 ساعت 11:48   |     کد : 139   |     مشاهده: 537

به گزارش صنعت نیوز ، بر خلاف اظهار نظر مسئولين كه مدعي هستند كه كودكان فال‌فروش و متكدي را از سطح شهر جمع‌آوري و ساماندهي مي‌كنند، جالب است كه اين افراد فقط چند ساعت در مراكز شهرداري نگهداري و بعد از پذيرايي به سر كارهايشان باز مي‌گردند.

 چند روز پيش با حضور خبرنگاران تعدادي از كودكان فال‌فروش و متكدي از سوي شهرداري تهران جمع‌آوري و به يكي از مراكز آسيب‌هاي شهرداري منتقل شدند.

هنگامي كه شهرداري اين كودكان را از سطح شهر جمع‌آوري مي‌كرد، اين افراد ابتدا كمي ناراحت بودند ولي بعد مي‌گفتند: «‌بار اولمان نيست كه دستگير مي‌شويم، بعد از چند ساعت دوباره آزاد و به سر كارهايمان باز مي‌گرديم. فقط امروز شهرداري ما را از كار و كاسبي انداخته است.»

شهرداري تهران اين كودكان را پس از جمع‌آوري از سطح شهر با ماشين‌هاي كولر دار به مراكز موقت خود انتقال و بعد از پذيرايي از اين افراد چند ساعتي آن‌ها را نگهداري و بعد رهايشان كردند.

يكي از اين كودكان فال‌فروش شماره تلفن همراه خود را به خبرنگار فارس داد تا با وي تماس بگيرد و ببيند چقدر زود آزاد مي‌شود.

با تلفن همراه جاويد اين پسر 11 ساله كه در كرج به همراه برادر و مادرش زندگي مي‌كند، تماس گرفتم. جاويد سر كار بود، در پونك دوباره در حال فال ‌فروشي. گفت:« ديدي خانم ما را همان روز 4 ساعت بعد از دستگيري آزاد كردند. البته به جز من تمام كساني را كه توسط شهرداري در آن روز جمع‌آوري شده بودند را رها كردند.»

همچنين شهرداري در ادامه طرح جمع‌آوري متكديان، يك مرد پاكستاني به نام گلبهار را به همراه دو همسر و فرزندانش در نازي‌آباد دستگير كرده بود. يكي از شهروندان با خبرگزاري فارس تماس گرفت و گفت: گلبهار (مرد پاكستاني) را امروز به همراه زن‌هايش در چهار‌راه پارك وي در حال تكدي‌گري ديده است.

به گفته مسئولان در شهرداري تهران، شهرداري فقط وظيفه جمع‌آوري متكديان را بر عهده دارد و بايد بهزيستي اين افراد را تحويل و ساماندهي كند.

همچنين‌ نجم‌الدين محمدي، مدير كل امور آسيب‌هاي اجتماعي شهرداري تهران در روز جمع‌آوري كودكان فال فروش و متكدي اتباع بيگانه در جمع خبرنگاران در خصوص كودكان كاري كه در سطح شهر در حال فعاليت هستند و بعضي مواقع دست به تكدي‌گري و دست‌فروشي مي‌زنند‌، گفت: عموماً اين افراد اتباع بيگانه هستند و بايد براي جمع‌آوري و ساماندهي آنان اقدامات خاصي انجام دهيم.

محمدي اضافه كرد: اين سوال است كه اتباع بيگانه چگونه وارد كشور مي‌شوند اگر غيرقانوني است بايد رد مرز شوند و اگر قانوني‌ است اين افراد بايد قوانين كشور را رعايت كنند.

مدير كل امور آسيب‌هاي اجتماعي شهرداري تهران در خصوص كودكان متكدي كه با خانواد‌ه‌هاي خود اقدام به اين كار مي‌كنند، گفت: در ‌2 سال گذشته بعضي مواقع كه اين افراد را جمع‌آوري مي‌كرديم با حكم قاضي و توسط شهرداري تهران آنها را رد مرز مي‌كرديم.

محمدي با اشاره به اينكه امروزه شاهد حضور متكديان و كودكان كار در سطح شهر تهران هستيم، گفت: حل اين مشكل نيازمند همكاري جدي تمام سازمان‌هاي ذي‌ربط هستيم و شهرداري تهران آمادگي خود را در اين زمينه اعلام مي‌كند.

مدير كل امور آسيب‌هاي اجتماعي شهرداري تهران اظهار داشت: اين كودكان بعد از جمع‌آوري بايد به بهزيستي و ارگان‌هاي ذي‌ربط منتقل شوند.

به گفته محمدي، 70 درصد كودكان كار اتباع بيگانه هستند كه عمدتاً از كشور پاكستان و افغانستان وارد كشور شده‌اند.

بعد از اطمينان فارس از آزاد شدن فال‌فروش 11 ساله، براي كسب اطلاعات بيش‌تر و اطمينان از اظهارات كودك فال فروش با مسئولان مربوطه شهرداري تهران تماس گرفتيم ولي با وجود تماس‌هاي مكرر هيچ پاسخي در اين زمينه دريافت نكرديم.

http://sanatnews.ir/News/1/139
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است