شنبه 9 تير 1403

کاهش فقر در جهان از اهداف مهم صندوق اوپک است

  تاريخ:بيست و نهم خرداد 1387 ساعت 12:44   |     کد : 1371   |     مشاهده: 411
به گزارش صنعت نيوز، رئيس صندوق اوپک گفت: کاهش فقر در جهان به ويژه در کشورهاي آفريقايي از مهمترين اهداف اين صندوق محسوب مي شود .

به گزارش صنعت نيوز، رئيس صندوق اوپک گفت: کاهش فقر در جهان به ويژه در کشورهاي آفريقايي از مهمترين اهداف اين صندوق محسوب مي شود .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نيوز،  سليمان جسير الحربيش افزود : صندوق اوپک هم گام با صندوق توسعه اسلامي حرکت کرده که هم اکنون بدون توجه به نژاد ، رنگ پوست و منطقه بيش از 100 کشور جهان را تحت پوشش حمايتهاي مالي خود قرار داده است.

وي با بيان اينکه اجلاس اعضاي اوپک در اصفهان از دستاوردهاي بزرگي برخوردار بود، تصريح کرد: اين نشست يکي از ثمربخش ترين اجلاسهاي اوپک در30 سال گذشته به شمار مي رود.

وي با اشاره به اينکه کاهش ارزش دلار تاثير چنداني در قيمت نفت نداشته است ، اضافه کرد: دليل اصلي افزايش قيمت نفت ، افزايش تقاضا به دليل گسترش صنعت پالايش سوختهاي فسيلي در جهان است.

رئيس صندوق اوپک گفت: هدف از نشست اصفهان بررسي‌عملكرد اوپك و نيزشرکت وزراي اقتصاد و دارايي 12كشور عضو است که گردهم آمده اند تا براي توسعه بين‌المللي كشورهاي محروم و بررسي عملكرد گذشته خود تصميم بگيرند.

وي تصريح كرد: فلسفه ديگر احداث صندوق اوپك ايجاد دوستي و رابطه تنگاتنگ با كشورهاي توليدكننده نفت عضو اوپك است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/1371
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است