چهارشنبه 13 تير 1403

بحران جهاني غذا گذرا نيست

  تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1387 ساعت 11:44   |     کد : 137   |     مشاهده: 793

به گزارش صنعت نیوز ، رابرت زوليک رييس بانک جهاني اعلام کرد بحران اخير غذايي در جهان يک بحران گذرا نيست.

افزايش قيمت ها به ويژه در بخش غذايي، مشکلات بسياري را در سراسر جهان به همراه داشته است . اعتراض هاي مرگبار در هائيتي، تظاهرات در مصر و خشونت در بسياري کشورهاي ديگر از جمله مشکلاتي است که مي توان به آن اشاره کرد.

ارزيابي هاي گروه بانک جهاني نشان مي دهد، با دوبرابر شدن قيمت مواد غذايي در سه سال گذشته بيش از صد ميليون نفر در کشورهاي سراسر جهان وارد مرز فقر شده اند.

از سوي ديگر تغيير در رفتارهاي غذايي، قيمت انرژي، فرهنگ سازي براي استفاده از سوخت هاي گياهي و گرم شدن آب و هواي زمين از ديگر مواردي است که در کنار افزايش قيمت مواد غذايي نگراني ها را دو چندان مي کند.

از سال دوهزار و پنج، قيمت مواد اوليه غذايي هشتاد درصد افزايش يافته است.

البته اين ميزان در خانواده هايي که کودکاني بين چهار تا پنج سال و مادران شيرده دارند بسيار بيشتر است زيرا در اين خانواده ها پنجاه تا هفتاد و پنج درصد هزينه هاي اصلي زندگي مربوط به تغذيه است.

رييس بانک جهاني در گزارش خود اعلام کرد در مرحله نخست بايد به نيازهاي رو به گسترش کشورهاي فقير پاسخ داده شود . در اين راستا برنامه جهاني غذاي سازمان ملل متحد به دست کم چهارصد و هشتاد وهشت ميليون يورو براي مقابله با بحران فعلي نيازمند است.

زوليک گفت کشورهايي مانند آمريکا، کشورهاي اروپايي و ژاپن و ساير کشورهاي توانمند تر بايد براي حل اين بحران کمک کنند. وي افزود با کمک هاي جهاني بايد مانع از مرگ سالانه دست کم سه و نيم ميليون کودک زير پنج سال به علت سوء تغذيه و گرسنگي شد.وي تاکيد کرد بحران جهاني غذا گذرا نيست و در صورت رسيدگي نکردن به آن، اين مشکل در آينده در ابعاد وسيع تري ظاهر خواهد شد.

http://sanatnews.ir/News/1/137
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است