چهارشنبه 13 تير 1403

دستگیری حسن ترابی

  تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1387 ساعت 11:33   |     کد : 133   |     مشاهده: 717

به گزارش صنعت نیوز، حسن ترابی و چهار تن از اعضای بلند پایه حزب کنگره مردمی سودان امروز دوشنبه پس از حمله شورشیان به خرطوم بازداشت شدند.

عوض بابکر منشی شخصی وی در مصاحبه ای گفت : نیروهای امنیتی بامداد امروز حسن ترابی را بازداشت کردند.

در پی حمله شورشیان جنبش عدالت و برابری دارفور به خرطوم و اتهام سودان به چاد مبنی اینکه مقامات این کشور، این شورشیان را علیه خرطوم تسلیح و تحریک کرده اند ، محمد حسین وزیر اطلاع رسانی چاد با رد همه این اتهامات گفت : سودان سعی می کند آنچه را که خود در قبال چاد انجام می دهد به ما نسبت دهد.

وی افزود : سودان شورشیان چاد را علیه آنجامنا تحریک و تسلیح می کند و اکنون تلاش می کند اوضاع را برعکس نشان دهد.

وزیر اطلاع رسانی چاد با محکوم کردن حمله شورشیان دارفور به خرطوم گفت : چگونه ممکن است ما چنین کاری انجام دهیم در حالی نخست وزیر چاد خود را آماده می کرد تا با اتخاذ ابتکاراتی زمینه بهبود روابط دو کشور را بهبود بخشد و بر اساس توافقاتی که با سودان امضا کرده بودیم ، امنیت در مرزهای دو کشور تقویت کند.

سودان با اعلام اینکه شکی ندارد که چاد پشت حوادث خرطوم وجود دارد ،روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرد.

خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز یکشنبه با محکومیت حمله شورشیان دارفور به خرطوم پایتخت سودان ،خواستار "جهشی" برای حل بحران دارفور شد.

شمار نیروهای مشترک اتحادیه افریقا و سازمان ملل برای استقرار در دارفور قرار است در نهایت به بیست و شش هزار نفر برسد اما تاکنون تنها نه هزار از این تعداد در این منطقه مستقر شده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد بحران دارفور به طور ویژه و مشکلات سودان به طور کلی با راه حل نظامی حل نمی شود.

http://sanatnews.ir/News/1/133
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است