چهارشنبه 13 تير 1403

وزير مسكن تركيه در تهران

  تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1387 ساعت 11:29   |     کد : 130   |     مشاهده: 767

به گزارش صنعت نیوز، اوزاك كه همراه رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه به استان ريزه در كناره درياي سياه سفر كرده است، امروز به استانبول خواهد رفت تا فردا از اين شهر عازم تهران شود.

«نافظ اوزاك»، وزير مسكن و عمران تركيه به دعوت محمد سعيدي كيا وزير مسكن جمهوري اسلامي ايران در رأس يك هيأت پانزده نفره براي شركت در دومين اجلاس وزراي مسكن و اسكان بشر آسيا ـ اقيانوسيه در تهران، صبح يكشنبه عازم ايران مي‌شود.

دومين اجلاس وزراي مسكن و اسكان بشر آسيا ـ اقيانوسيه دوشنبه ۲۳ارديبهشت ماه ۸۷در تهران آغاز به كار مي‌كند.

اوزاك را در اين سفر چند نفر از مديران كل وزارت مسكن از جمله مديركل بلاياي طبيعي تركيه همراهي مي‌كنند.

يك مقام آگاه در وزارت مسكن و عمران تركيه به خبرنگار ايرنا گفت: اوزاك كه همراه رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه به استان ريزه در كناره درياي سياه سفر كرده است، امروز به استانبول خواهد رفت تا فردا از اين شهر عازم تهران شود.

اين مقام افزود: وزير مسكن تركيه كه به دعوت همتاي ايراني خود در اين اجلاس شركت مي‌كند اين سفر را فرصتي براي پيگيري همكاري‌هاي دو كشور در زمينه مسكن، عمران و آباداني نيز ارزيابي كرده و مذاكرات دوجانبه‌اي نيز با سعيدي كيا خواهد داشت.

وي به همراهي شماري از مسئولان بلندپايه وزارتي با اوزاك اشاره كرد و گفت: اين مسئولان با مخاطبان ايراني خود روند همكاري‌هاي دوجانبه را در سطح كارشناسي ارشد مورد بررسي قرار خواهند داد.

جمهوري اسلامي ايران در جريان نخستين اجلاس وزيران مسكن و اسكان بشر آسيا ـ اقيانوسيه كه در هندوستان برگزار شده بود، به عنوان ميزبان دومين اجلاس انتخاب شد.

هدف از اين اجلاس استفاده از تجربيات و تبادل نظرات و آرا درباره سياست‌هاي كارا در راستاي شهرنشيني پايدار، پيشگيري از ايجاد سكونت گاه‌هاي غيررسمي، يافتن مكانيسمي واحد براي تحقق اهداف توسعه هزاره و دستوركار اسكان بشر، ارايه راهكارهاي منطقه‌اي درباره تأمين مسكن اقشار كم درآمد و مبارزه با فقر شهري عنوان شده است.

تشريك مساعي و بهره‌گيري از خرد جمعي متخصصان، دانش پژوهان و عناصر اجرايي مربوطه به سياست‌ها و تصميمات كارآ درباره از بين بردن فقر شهري، تأمين مسكن مطلوب و ساماندهي سكونت گاه‌هاي غيررسمي و حاشيه‌اي از جمله مهمترين موضوعات مورد بحث در اين اجلاس اعلام شده است.

بر پايه آمار برنامه اسكان بشر ملل متحد %۴۳/۲ از جمعيت شهري كشورهاي منطقه آسيا ـ اقيانوسيه در مناطق نابسامان شهري و زاغه‌ها ساكنند كه معضلي جدي براي سياستگذاران و برنامه‌ريزان شهري و مسكن به شمار مي‌رود.

اجلاس تهران فرصتي است تا جمهوري اسلامي ايران تجارب خود را درباره مقابله با اين معضل جدي شهرنشيني در اختيار گروه‌هاي شركت‌كننده منتقل كند و از تجارب آموزنده ديگر كشورهاي منطقه نيز در اين باره بهره گيرد.

سفر اين هيأت تركيه‌اي به تهران، دومين سفر مقامات تركيه در روزهاي اخير به جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌رود.

http://sanatnews.ir/News/1/130
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است