شنبه 9 تير 1403

بخشنامه دولت به دستگاهها برای صرفه جویی

  تاريخ:بيست و هفتم خرداد 1387 ساعت 12:51   |     کد : 1293   |     مشاهده: 473
به گزارش صنعت نیوز، براساس بخشنامه دولت همه وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها ، موسسات و شرکت‌های دولتی و استانداری های کشور ملزم به تامین حداقل صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب و برق و انرژی زیر نظر یکی از مدیران ارشد به عنوان مسئول مدیریت بهینه مصرف شدند.

به گزارش صنعت نیوز، براساس بخشنامه دولت همه وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها ، موسسات و شرکت‌های دولتی و استانداری های کشور ملزم به تامین حداقل صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب و برق و انرژی زیر نظر یکی از مدیران ارشد به عنوان مسئول مدیریت بهینه مصرف شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، براساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهورکه به منظور تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر صرفه جویی در مصرف آب و برق و انرژی و به منظور اجرایی کردن مصوبه ستاد خشکسالی کشورابلاغ شده است همه دستگاههای اجرایی موظفند به بهره‌برداری از حداکثر میزان روشنایی طبیعی روز در محیط اداری و نیز استفاده از روشنایی در اطاق کار اقدام کنند و ضمن استفاده نکردن از لامپ‌های پر مصرف و التهابی (بیش از چهل وات) از سامانه ‌های پربازده روشنایی نظیر لامپ‌های کم مصرف LED استفاده کنند .

معاون اول رئیس جمهور همچنین با توجه به لزوم تنظیم درجه حرارت مناسب در ساعات اداری (26درجه) ، دستگاههای اجرایی را موظف کرد علاوه بر استفاده از سامانه‌های برودتی، پس از پایان ساعت کار اداری درخصوص خاموش کردن رایانه ها، سامانه‌های سرمایشی، آب سردکن ها، روشنایی ساختمان ها و معابر و محوطه‌های مربوط اقدام کنند .

در این بخشنامه وزارت راه و ترابری نیز مکلف شده است با هماهنگی وزارت نیرو نسبت به طراحی و اجرای روشنایی‌های جدید (با مصرف حداقل) در جاده‌ها و بزرگراه‌های بین شهری اقدام کند و وزارت بازرگانی نیز موظف شده است تدابیر لازم را برای صرفه جویی و ممنوعیت استفاده از لامپ‌های پرمصرف التهابی و مدادی در واحدهای صنفی، تجاری، عمومی و خدماتی به عمل آورد.

بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور همچنین کلیه دستگاههای اجرایی موظفند نسبت به نصب و بهره‌گیری از تجهیزات مجهز به فناوری هوشمند و لوازم کم مصرف در زمینه آب و برق همانند لامپ کم مصرف، شیرهای دستشویی الکتریکی و پدالی و نیز کنترل مستمر تجهیزات و تاسیسات مربوط و رفع عیوب احتمالی با هدف جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب و برق اقدام کنند .

معاون اول رئیس جمهور همچنین دستگاههای اجرایی را ملزم کرد درخصوص استفاده از حداکثر ظرفیت دیزل‌های نصب شده در ادارات اقدام کنند .

وزارت نفت نیز موظف شد درخصوص تأمین سوخت دیزل‌های موجود در ادارات و صنایع با هماهنگی وزارت نیرو اقدام کند.

معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه خود، وزارت جهاد کشاورزی را موظف کرده است به اعمال محدودیت در ساعات کار چاه‌های کشاورزی (روزانه حداقل به میزان دو ساعت در اوج بار) و کنترل میزان برداشت آب در حد پروانه مجاز بهره‌برداری اقدام کند .

بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور ، دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن پرهیز جدی از مصرف آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز، برای آبیاری آنها از منابع آب زیرزمینی خام (چاه) یا بازچرخانی پساب‌ها استفاده کند .

 

http://sanatnews.ir/News/1/1293
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است