شنبه 12 خرداد 1403

سیاست دولت در بخش مسکن

  تاريخ:بيست و پنجم خرداد 1387 ساعت 14:51   |     کد : 1196   |     مشاهده: 699
به گزارش صنعت نیوز، سخنگوی دولت سیاست دولت در بخش مسکن را حمایت از نیازمندان و مصرف کنندگان این بخش دانست.

به گزارش صنعت نیوز، سخنگوی دولت سیاست دولت در بخش مسکن را حمایت از نیازمندان و مصرف کنندگان این بخش دانست.

 به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز،  غلامحسین الهام در ادامه نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی درباره اظهارات فردی به نام عباس پالیزدار درباره مافیای اقتصادی گفت: این روشها مورد قبول و تایید دولت نیست و دستگاههای اطلاعاتی باید این مساله را پیگیری کنند.

وی با اعلام اینکه بیان این اظهارات مشکوک است ، ادامه داد: چنین اظهاراتی تلاش برای مختل کردن اصل مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت با قاطعیت و قانونمند برای مبارزه با مفاسد اقتصادی عمل می کند، گفت: در این زمینه باید اطلاع رسانی شود.

قیمت مسکن 30درصد کاهش یافته است

سخنگوی دولت گفت: بر اساس گزارشی که از برخی شهرستانها و استانها در هفته گذشته به ما رسید، قیمت مسکن تا 30 درصد کاهش یافته است.

الهام در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: بدنبال برنامه ای که هفته گذشته از سوی دولت در باره مسکن اعلام شد این موضوع به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفت و به جد پیگیری می شود .

الهام با بیان اینکه سیاستهای دولت در ساخت و عرضه مسکن با قوت پیگیری می شود افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون پروانه ساخت مسکن که غیر از طرح مسکن مهر است صادر شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح مسکن مهر نیز بیش از 1 میلیون و 200 هزار زمین برای ساخت واحد مسکونی واگذار شده است که بیش از 400 هزار زمین آماده سازی شده است و به زودی واگذار می شود.

سخنگوی دولت از مشخص شدن سقف وام بانکی مسکن خبر داد و گفت: به زودی این سقف اعلام می شود و سامانه زیر ساختی ثبت مسکن که در هفته پیش وعده آنرا داده ایم به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

الهام افزود: همه نقل و انتقالات مسکن و زمین در این سامانه ثبت می شود و هیچ نقل و انتقالی صورت نخواهد گرفت مگر اینکه اطلاعاتش از این سامانه بدست آید.

وی ثبت در دفترخانه های رسمی را نیز پس از تأیید گزارش اطلاعاتی متمرکز این سامانه دانست و گفت: بر اساس برنامه اطلاعات مسکن متمرکز، از آذرماه امسال برای نقل و انتقال بیش از دو واحد، مالیات به قیمت واقعی گرفته خواهد شد.

الهام از مشخص شدن سودا گران بخش مسکن خبر داد و گفت: این افراد مشخص شده اند و برای آنها مالیات به قیمت واقعی در نظر می گیریم که در کنار آن مشوق هایی برای انبوه سازی نیز در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تجهیزات و قطعات پیش ساخته مسکن به صورت ارزان و پیشرفته فراهم شده است گفت: امیدواریم روند تولید مسکن سرعت بیشتری بگیرد و آثار آنرا در فضای قیمتی مسکن شاهد باشیم.

الهام به تلاش دولت برای جلوگیری از تورم وارداتی اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با تصویب هر چه سریع تر لایحه دولت برای جبران یارانه های مربوط به کالاها و ارزاق عمومی مردم ،این تورم خارجی هر چه سریعتربه حالت عادی برگردد.

http://sanatnews.ir/News/1/1196
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است