شنبه 9 تير 1403

تعيين اعضای جدید شورای عالی اداری

  تاريخ:بيست و يکم خرداد 1387 ساعت 13:10   |     کد : 1028   |     مشاهده: 273

صنعت نیوز: هیئت وزیران با عضویت وزیران صنایع و معادن، دادگستری و بازرگانی به عنوان اعضای جدید شورای عالی اداری موافقت کرد.

هیئت وزیران به استناد بند (3) ماده (114) قانون مدیریت خدمات کشوری وزیران صنایع و معادن، دادگستری و بازرگانی را به عنوان اعضای شورای عالی اداری تعیین کرد.

شورای عالی اداری به منظور ایجاد تحول در نظام اداری کشور در ابعاد، نقش و اندازه دولت، ساختار تشکیلاتی و نظامهای استخدامی، ‌مدیریت منابع انسانی، روشهای انجام کار و فناوری اداری و ارتقاء و حفظ کرامت مردم و نیل به نظام اداری و مدیریتی کارا، بهره‌ور و ارزش افزا، پاسخگو، شفاف و عاری از فساد و تبعیض، اثر بخش، نتیجه‌گرا و مردمسالار تشکیل شده است.

بر اساس ماده (114) قانون مدیریت خدمات کشوری اعضاء شورای عالی اداری عبارتند از: 1- رئیس جمهور (رئیس شورا) که در غیاب او معاون اول وی ریاست شورا را بر عهده خواهد داشت؛ 2- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور؛ 3- وزرای آموزش و پرورش، بهداشت ، کار و امور اجتماعی و سه نفر از وزرای بخش‌های دیگر به انتخاب هیئت وزیران. (بر اساس این بند وزرای صنایع و معادن ، دادگستری و بازرگانی به عنوان اعضای جدید این شورا انتخاب شدند)؛ 4- وزیر یا رئیس دستگاه مستقل ذی‌ربط حسب مورد؛ 5- دو نفر از استانداران به انتخاب استانداران سراسر کشور؛ 6- دو نفر صاحبنظر در رشته حقوق اداری و مدیریت به انتخاب رئیس جمهور؛ 7- دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر.

مصوبات شورای عالی اداری پس از تایید رئیس جمهور لازم‌الاجراء است.

این مصوبه در تاریخ 13/3/1387 از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.  

 

http://sanatnews.ir/News/1/1028
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است